Както при всяка покупка на машини втора употреба, външният вид рядко лъже
Телехендлерът е ядрото на много селскостопански ферми и се е превърнал в предпочитана машина за всичко - от преместване на зърно, силаж и слама до товарене на семена и тор.
Тъй като ролята на тази машина е толкова важна, си струва да бъдете особено внимателни, ако я купувате втора употреба. От съществено значение е да избирете товарач, който е бил третиран добре, използван е внимателно и е бил обгрижван правилно, за да не излага на риск следващия си собственик.
Повечето дилъри вероятно ще предлагат машини, които са преминали поне основни проверки и обслужване
Както при всяка покупка на машини втора употреба, външният вид рядко лъже. Разбира се, има и изключения, но най-общо казано, ако една машина изглежда зле отвън, шансовете да има проблеми отвътре са по-големи.
Телескопичните товарачи, прекарали времето си в животновъдни ферми, е по-вероятно да са работили дълбоко в кал и оборски тор. Но собствениците, които се грижат за техниката си, би трябвало да гарантират, че по-голямата част от тази мръсотия се отмива на редовни интервали. Машина, чиста отдолу, е добър знак. Трябва също да се обърне внимание на общата чистота на кабината, повреди на калниците, вдлъбнатини и ожулвания, счупени огледала, скъсани седалки и т.н.
С товарачите от земеделски ферми също може да е било толкова злоупотребявано, особено ако са били използвани за товарене на камиони набързо, с последствия за спирачките, трансмисията и гумите.
Внимавайте и за специализирани строителни машини, тъй като те често няма да притежават функциите, които много ферми изискват, като ограничено разхлабване, климатизация и 40 км/ч максимална скорост на пътя. Също така е вероятно да имат по-малко скорости и по-малка мощност, както и различен джойстик.
Състоянието на гумите е съществено при самоходните машини, а за телехендлерите е дори двойно по-важно. Не само износените гуми предоставят малко сцепление (особено ако се очаква машината да работи в сламени дворове или силажни купчини), но сериозните разцепвания и пукнатини могат да бъдат опасни при заредена машина.
Когато разглеждате потенциална покупка, е добре да се въоръжите с комплект инструменти за проверка (фенерче, отвертки, регулируем гаечен ключ) за отваряне на панели и разглеждане на скрити места. Проверете въздушния филтър, състоянието на радиатора и нивото му на вода/антифриз.
След като направите първоначален оглед и след като машината работи известно време, за да загрее маслата, проверете двигателя, трансмисията и нивата на хидравличното масло. Добре обгрижваната машина често може да бъде идентифицирана по датите на смяна на филтъра/часовете на двигателя.
За товарача, независимо от вида на предаването, проверката на маслото на трансмисията е особено важна.
Миризмата на изгоряло масло може да показва сериозен проблем с предаването или най-малкото да е знак за злоупотреба с машината, която е вероятно да доведе до проблем.
Работата дълбоко в кал и силаж оказва своето влияние върху задвижващите валове на телехендлерите. Освободете навиването на въртящия момент във вала и огледайте за течове на масло
Проверете дали всички връзки са толкова стегнати, колкото трябва. Когато тествате задвижването на машината, слушайте за чукане от вала или виене от трансмисията.
Телескопичните товарачи прекарват много време в маневриране. Така че проверете внимателно всички шарнири и се уверете, че те не са повредени, тъй като ремонтът/подмяната може да струва скъпо.
Разгледайте вилиците на стрелата за надраскване от попадане на отломки както отпред, така и отзад.
Те трябва да бъдат скосени по горните си облицовани ръбове. Ако скосяването се е износило, вилиците се нуждаят от подмяна.
Прегледайте всички щифтове и втулки на стрелата за игра и износване. Също така внимателно погледнете хидравличните тръбопроводи под стрелата. Тръбите, които са изместени от мястото си, вероятно ще доведат до голяма сметка за смяна.
Проверете дали предпазителят на носа на стрелата е монтиран и е в добро състояние. Ако не е, тогава ще има натрупване на отпадъци, а масло плюс песъчинки не са добра комбинация, когато става въпрос за метал.
Време е да завъртите ключа, но преди да задействате машината, проверете дали светлините на таблото работят както трябва и не пропускайте да обърнете внимание на бутона на индикатора за безопасно натоварване.
Оставете двигателя няколко минути да загрее и използвайте времето, за да проверите всички лостове, ръчната спирачка и спирачките. Слушайте звука на двигателя за всякакви необичайни шумове и след това направете същото с трансмисията. Докато правите тест-драйва, оценете мощността, общата производителност и всички признаци на прегряване.
След това прегледайте всички функции на стрелата и огледайте машината за всякакви течове и капки. Проверете също резервоара на спирачната течност.
Обърнете внимание дали спирачката при задействане държи машината и дърпа оборотите на двигателя надолу. Ако машината е хидростатична, уверете се, че тя спира, когато кракът на водача бъде свален от дросела.
Проверете дали всички режими на колелата (заден, преден, "рачешки") работят както трябва и че при превключване между тях се подравняват правилно. Най-добрият начин да направите това е, когато сте в движение по път или писта. По този начин звукът от задействане на задната ос ще бъде чут незабавно.
Проверете дали окачването на стрелата работи правилно, като поставите товар върху приставката и предприемете кратко пътуване с него на борда. Ако купувате машина без нейните приставки и планирате да използвате свои собствени от друг товарач, бъдете сигурни, че те ще паснат на геометрията на стрелата. Трябва да имате предвид, че адаптер ще избута напред центъра на товара, намалявайки капацитета.
Коментари