Continental считат, че новата им гама гуми с понижено налягане (VF) ще бъде по-безопасна на пътя, ще намали уплътняването на почвата и ще спести време и гориво.

Разработени в специализирано съоръжение за проучване и развитие на селскостопански гуми в Лусадо, Португалия, VF използва патентованата технология N.flex, която подобрява абсорбцията на удара и помага на гумите да се върнат в първоначалния си вид след тежка употреба.

Основните характеристики включват по-гъвкава странична стена, която позволява на превозното средство да носи 40% по-голям товар на пътя от стандартната гума при същото налягане.

Наляганията могат да бъдат понижени с подобен процент в полето, дори когато носите същия товар. Това според фирмата разпределя теглото на превозното средство върху по-голяма повърхност и намалява уплътняването на почвата.

Пестенето на време и гориво се дължи на по-гъвкавата конструкция, която дава възможност да се пътува по пътя при необходимото понижено налягане.

"Тези гуми осигуряват необходимото за фермерите - възможността да се движите за работа и да започнете работа, без да се налага да променяте налягането в гумите. Това е най-голямата фундаментална промяна в дизайна на гумите от години", казва Ричард Хатчинс, мениджър продажби на Continental UK.

Новите гуми ще се предлагат както за трактори, така и за комбайни. Тяхната премиера ще бъде на Agritechnica.