В проектопостановление на Министерски съвет Министерство на земеделието предлага приемане на нов устройствен правилник на ведомството.
Целта е да се актуализират и оптимизират провомощията на министъра и функциите на отделните звена във връзка с настъпили промени в нормативната уредба в българското и европейско законодателство, обяснява се в мотгивите.
Функциите на Инспектората ще се променят спрямо последните промени в Закона за администрацията и Закона за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество.
Функциите на дирекцията, която наблюдава Разплащателната агенция ще са нови и в съответствие с препоръките на Сметната палата в резултат на извършен одит.
Ще бъдат преструктурирани 3 дирекции.
Функциите "Европейска координация и международни отношения" ще преминат в дирекция "Правна", а отделно ще се обособи дирекция "Правни дейности и законодателство на ЕС" с численост 43 щатни бройки.
Обособява се и нова дирекция "Финанси и управление на собствеността", която да обедини досегашните "Финансово управление" и функциите, свързани с управлението на държавната собственост от дирекция "Инвестиции и управление на собствеността". Числеността на новосъздадената дирекция ще е 35 щатни бройки.
Към досегашната дирекция "Инвестиции и управление на собствеността" се предвижда да преминат функциите по управление на хидромелиорациите.
Предлага се дирекция "Растениевъдство и биологично производство" да се раздели на две - растениевъдство с 14 бройки и биологично производство с 20 бройки.
Функциите на дирекция "Пазарни мерки и организации на производители", свързани с информиране на ЕК за зърнени запаси преминават към дирекция "Растениевъдство".
Предлага се разделяне и на дирекция "Директни плащания и идентификация на земеделски парцели" - към директни плащания ще има 13 бройки, към идентификация на земеделските парцели - 40 бройки. До 7 октомври могат да се обсъждат предложенията в проекта.
Коментари