В проектопостановление на Министерски съвет Министерство на земеделието предлага приемане на нов устройствен правилник на ведомството.

Целта е да се актуализират и оптимизират провомощията на министъра и функциите на отделните звена във връзка с настъпили промени в нормативната уредба в българското и европейско законодателство, обяснява се в мотгивите.

Функциите на Инспектората ще се променят спрямо последните промени в Закона за администрацията и Закона за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество.

Функциите на дирекцията, която наблюдава Разплащателната агенция ще са нови и в съответствие с препоръките на Сметната палата в резултат на извършен одит.

Ще бъдат преструктурирани 3 дирекции.

Функциите "Европейска координация и международни отношения" ще преминат в дирекция "Правна", а отделно ще се обособи дирекция "Правни дейности и законодателство на ЕС" с численост 43 щатни бройки.

Обособява се и нова дирекция "Финанси и управление на собствеността", която да обедини досегашните "Финансово управление" и функциите, свързани с управлението на държавната собственост от дирекция "Инвестиции и управление на собствеността". Числеността на новосъздадената дирекция ще е 35 щатни бройки.

Към досегашната дирекция "Инвестиции и управление на собствеността" се предвижда да преминат функциите по управление на хидромелиорациите.

Предлага се дирекция "Растениевъдство и биологично производство" да се раздели на две - растениевъдство с 14 бройки и биологично производство с 20 бройки.

Функциите на дирекция "Пазарни мерки и организации на производители", свързани с информиране на ЕК за зърнени запаси преминават към дирекция "Растениевъдство".

Предлага се разделяне и на дирекция "Директни плащания и идентификация на земеделски парцели" - към директни плащания ще има 13 бройки, към идентификация на земеделските парцели - 40 бройки. До 7 октомври могат да се обсъждат предложенията в проекта.