Чилийският комитет за боровинки официално стартира кампанията „Малки, мощни и вкусни. Боровинки, по всяко време!", чиято цел е да повиши вътрешното потребление чрез информиране на потребителите за хранителните ползи от суперхраната, пише Fruitnet.

Чили е един от най-големите износители на пресни боровинки в света, като през миналия сезон е изнесъл над 90 000 тона, което е с 5% повече от предходната кампания. Това се дължи на въвеждането на значителни промени в сортовете и нарастващото международно потребление. Въпреки това, на вътрешния пазар, според комитета, липсва информация за свойствата на този плод и има възможност за увеличаване на потреблението.
Новата кампания има за цел да промени тази ситуация, като доближи пресните боровинки до чилийските семейства и ги утвърди като естествена, здравословна и достъпна закуска, която лесно може да се включи в ежедневния режим.

„Чилийските боровинки са признати за приноса си към здравето и храненето на хората, както и за това, че са висококачествен плод с твърда консистенция и сладък вкус. Това е довело до глобална тенденция на увеличено потребление и това е, което искаме да насърчим и в Чили: по-голямо потребление в дома, съчетано с по-добро разбиране на ползите им за здравето", казва Андрес Армстронг, изпълнителен директор на Чилийския комитет за боровинки.

Кампанията също така се стреми да подчертае многофункционалността на пресните боровинки, което ги прави практичен избор за закуски в училище, почивки по време на работа, хранения преди и след тренировка, както и за лесни рецепти с кисело мляко и салати.

„Време е чилийците да се научат да се наслаждават на нашите пресни плодове, като боровинките, особено сега, когато сме в разгара на сезона", добави Армстронг.

Промоционалната кампания включва местни активизации, медийно присъствие, дигитални инициативи и образователно съдържание, за да подчертае техните хранителни ползи и да насърчи по-здравословните хранителни навици.