Причината - нарастващото предлагане от Италия
Сезонът на испанското трапезно грозде е в разгара си, като се бори с високите температури, които леко забавят оцветяването на червените сортове. Сезонът на испанското трапезно грозде започна с относително празен пазар, но сега трябва да се конкурира с все повече италианско грозде. Междувременно потреблението на този продукт продължава да нараства на вътрешния пазар всяка година.
„Оставяме зад себе си един добър сезон за костилкови плодове, с изключение на производителите, които бяха засегнати от градушки", заяви Антонио Кабалеро, управител на компанията Frutas Torero от Мурсия. „Цените на плодовете на полето бяха по-високи, особено цените на ранните кайсии, и като цяло тази година изнесохме малко повече."
„Сега сме изцяло фокусирани върху сезона на безсеменното трапезно грозде, който започна с около 10 дни закъснение тази година, защото времето беше по-хладно от обичайното до май. Въпреки това, продължителните високи температури през последните седмици забавят оцветяването, особено на червените сортове. Имаме прекалено много дни с максимални температури от 40 градуса, а ни е необходим контраст в температурите между деня и нощта", обяснява Антонио Кабалеро.
За щастие, тази пролет в Мурсия валя повече дъжд, което помогна за жизнеността на лозята и за премахването на солите от почвата, добави той.
„Продажбите на трапезно грозде започнаха много добре, защото на пазарите нямаше много плодове. Тази седмица забелязахме забавяне на търсенето, защото получихме повече пратки от Египет, който вече е в края на сезона, отколкото очаквахме. Освен това Италия значително увеличава доставките си на сортове без семки на много конкурентни цени на европейските пазари", каза Кабалеро.
Консумацията на трапезно грозде е нараснала значително на испанския пазар през последните години. „Консумацията се е увеличила, защото трапезното грозде вече се предлага по рафтовете през цялата година. Днес е трудно да не видиш кошница с грозде в количката за пазаруване. Налице е значителна промяна на сортово ниво", каза той.
„Виждаме, че потреблението на грозде в САЩ е високо от много години и вярваме, че ще продължи да нараства в Испания. Ето защо ще продължим да увеличаваме постепенно обема и ще продължим да се фокусираме върху сортовете, които потребителите търсят. Надяваме се догодина да направим първите си вносове, за да продължим да доставяме трапезно грозде извън сезона на клиенти в Испания и Франция", каза той.
Frutas Torero очаква да достигне 8 милиона килограма трапезно грозде през този сезон, което разпространява главно на европейските пазари и, от време на време, на пазарите в Близкия Изток и Азия. Компанията от Мурсия финализира разширяването на своите съоръжения, за да може да работи както с трапезно грозде, така и с костилкови плодове в същия завод.
Тази година компанията отново ще участва в Asia Fruit Logistica в Хонконг от 3 до 5 септември, както и в Fruit Attraction в Мадрид от 30 септември до 2 октомври.
Коментари