Европейската комисия представи стратегия за единния пазар с цел създаване на по-опростен и силен европейски вътрешен пазар. В стратегията се определят действия за намаляване на съществуващите пречки, които възпрепятстват търговията и инвестициите в рамките на ЕС, помагат на МСП да извършват и разширяват дейността си и облекчават предприятията чрез стимулиране на цифровизацията, съобщават от пресцентъра на ЕК. Стратегията призовава държавите членки да дадат своя принос за превръщането на пазара на ЕС в най-добрия избор за дружествата, работещите и потребителите.

Освен това Комисията обяви предложение за опростяване на единния пазар. Това са допълнителни мерки за опростяване, с които се очаква, че ще се спестят още средства на европейските предприятия. Тази мярка предвижда намаляване на годишните административни разходи на дружествата с 400 милиона евро годишно. Предложението допълва вече набелязаните мерки за опростяване, които спестяват 8 милиарда евро. С определянето на нова категория малки предприятия със средна степен на капитализация, мерките ще облекчат задълженията за спазване на определени изисквания и по този начин ще се освободят ресурси за растеж и инвестиции в рамките на единния пазар.