Датчаните обичат италианските плодове и зеленчуци, още повече ако са биологични, и трицветните храни като цяло. Това разкрива проучване, проведено през последните седмици от SEC Newgate Italia за CSO Italy, основната организация в сектора, която обединява около 60% от италианските производители на плодове и зеленчуци. Проучването бе представено по време на събитие, посветено на датската мащабна търговия на дребно в Копенхаген, като част от Made in Nature, проект за популяризиране и информиране на биологичните плодове и зеленчуци, финансиран от Европейския съюз и замислен от CSO Italy.
В проекта Made in Nature участват и следните италиански компании: Brio, Canova, Ceradini, Conserve Italia, Orogel и Veritas Bio frutta.
Изследването, проведено в началото на октомври, е проведено сред представителна извадка от населението на Дания на възраст между 18 и 65 години. Интервюирани бяха общо 511 души от четири поколения: бумъри (8 %), поколение Х (35 %), милениуми (38 %) и поколение Z (19 %).
Изненадващи са резултатите за консумацията на плодове и зеленчуци в Страната на малката русалка: над 98% ги консумират и почти 90% предпочитат биологични продукти; над 60% ги купуват три или повече пъти седмично. Заслужава да се отбележи и готовността за заплащане на по-висока цена за биологични плодове и зеленчуци: 8 % от датчаните биха били готови да платят дори повече от 30 %, 31 % - повече от 20 %, а 34 % - повече от 10 % в сравнение с цената на конвенционалните плодове и зеленчуци.
Налице е също така голяма любов към плодовете и зеленчуците и италианската кухня като цяло: само един от всеки четирима датчани е дал ниска оценка между 1 и 6 за любовта си към продуктите на Bel Paese и отличното качество на храната. Но над 75 % я оценяват между 7 и 10. Всъщност 9 от 10 датчани (91 %) накрая заявяват, че със сигурност или много вероятно биха купували италиански плодове и зеленчуци, само ако те се предлагаха в избрания от тях супермаркет или магазин.
Не е изненадващо, че датчаните предпочитат биологичните продукти и ги избират за ежедневните си покупки - каза Лука Мари, мениджър „Маркетинг и проекти" в CSO Италия. „Но е приятно да открием, че все още има много място за маневриране за нашите компании: в сравнение с 18 %, които не виждат ясни разлики между биологичните и конвенционалните продукти, може би защото не са много наясно със стойността на биологичните продукти, има и 10 %, които все още формират своето мнение. Семинарът и срещите B2B, които организирахме днес," заключи Лука Мари, "са насочени именно към подпомагане на компаниите, които искат да навлязат или да засилят присъствието си в Дания".
Коментари