След март се наблюдава увеличение на търсенето на португалско киви, казва Нелио Маркес, председател на борда на директорите на португалския износител на пресни продукти Kiwicoop.

„През 35-те години на съществуването си сме се специализирали в отглеждане на киви. Благодарение на тези придобити знания беше възможно да управляваме количеството на продаваните зелени кивита, за да разполагаме със значително количество плодове, които да продадем между април и юни. Както и очаквахме, след март се наблюдаваше увеличение на търсенето и по този начин беше възможно да осигурим на нашите редовни клиенти и на някои нови клиенти висококачествени плодове, дори и в тази последна фаза на кампанията", казва той.

Според Маркес през този сезон Kiwicoop е успяла да навлезе на нови пазари, тъй като наличността на плодове е била ограничена. „В момента доставяме с добро темпо. В исторически план това са най-натоварените месеци в Kiwicoop и тази година не прави изключение. Особено тази година, поради по-малкото количество налични плодове в Северното полукълбо, беше възможно да навлезем на нетрадиционни за Kiwicoop пазари, за които запазваме малък процент от продукцията си", допълва той.

На традиционните си пазари като Португалия, Испания и Франция, компанията е усетила по-голям пазарен натиск от страна на потенциални нови клиенти, тъй като много от другите участници не са имали налични плодове по това време на годината. „Не успяхме да отговорим на всички заявки на обичайните ни пазари, тъй като дадохме приоритет на дългосрочните си клиенти," казва Маркес.

Въпреки че Kiwicoop е можел да продаде кивито си по-бързо, Маркес заявява, че това е бил съзнателен избор да запази някои обеми за по-късен етап от сезона: „В сравнение с миналото имаме приблизително същото количество продажби между април и май. Това се дължи на нашето управление на плодовете, за да изпълним ангажиментите си. В противен случай със сигурност щяхме да изнесем още повече количества, но също така щеше да се наложи да приключим кампанията за киви по-рано. Силното търсене през последните месеци позволи известно увеличение на продажната цена, което традиционно се случва и през други години в края на кампанията."

„Очакванията ни за останалата част от сезона са добри. Продължаваме да имаме много добри плодове, с добра твърдост за сезона, в който се намираме. Надяваме се сезонът да продължи до края на юни. И вече очакваме с нетърпение плодовете, с които ще работим през лятото, където акцентираме върху бабикиви (аргута), маракуя и лимони, всички произведени в централния регион на Португалия. След това през септември и октомври - червеното и жълтото киви, а през ноември отново ще работим със зеленото киви", заключава Маркес.