Как навреме да оптимизираме транспортните разходи в стопанството?

08 май 2020
Агротехника / Полезни съвети
4752
1 2 3 4
 

В динамично развиващия се свят ролята на транспорта става все по- значима. Изключение не прави и земеделският транспорт, при който логистичните изисквания се повишават заради новите реалности.

Пред какви предизвикателства са изправени земеделските стопани?

- В последно време с изграждането на магистралната мрежа много често обработваемите площи са разделени от базите на земеделските стопанства и те се свързват с обиколни пътища със значителна дължина. Тракторният транспорт се явява неефективен заради голямото разстояние и ниската скорост;

- По другите пътища от републиканската пътна мрежа съвременните леки и товарни автомобили се движат с висока средна скорост и нараства опасността от инциденти с тракторния транспорт, главно заради по-ниската му скорост;

- В Германия е установено, че 70 % от всички операции в смесените (земеделски и животновъдни) стопанства са товаро-разтоварни и транспортни;

- У нас е известно, че над 20 % от себестойността на зърното се формира от транспортните разходи през цикъла на отглеждане на зърнените култури;

- Тракторният транспорт е превъзходен за движение в нивата и по „черни“ пътища, където автомобилният най-често е безпомощен;

- В земеделието транспортът е най-проблемен и критичен при прибирането на продукцията.

Горните факти заслужават сериозен анализ и вземане на правилни решения от всеки земеделски производител, когато е изправен пред избор за покупка на земеделски машини.

Оптиком ООД дава ефективни решения за оптимизиране на транспорта в земеделието

Оптиком ООД предлага ефективни решения за оптимизиране на транспорта в земеделието, особено за критичните за всеки зърнопроизводител 25-та до 29-та седмица на годината - времето за жътва на есенниците.

Претоварващите ремаркета - защо да ги използваме и кои са предимствата при работа с тях?

Добро решение, което заслужава особено внимание, е употребата на претоварващи ремаркета. С тях бързо се събира зърното от пълните бункери на комбайните и се претоварва в чакащи извън нивата транспортни средства. Гумите на тези ремаркета, както и на теглещите трактори, са широки, работят с ниско налягане и не преуплътняват почвата на обработваемите полета. За превоза на зърното може да се ползва автомобилен транспорт, който е по-ефективен на пътища с твърда настилка и позволява по-висока транспортна скорост.

Предлаганите от Оптиком ООД претоварващи ремаркета се произвеждат в завод Кобзаренко в Украйна и са съвместна германо – украинска проектна разработка. Заводът е с огромни производствени възможности – над 20 различни вида земеделски машини в над 100 модела. Оптиком ООД е в тясно сътрудничество със завод Кобзаренко и е изключителен представител за България. Произвеждат се седем модела претоварващи ремаркета с обем на бункера от 9 до 50 м3 и съответно с товароносимост от 7,2 т до 38 т. Малките модели са едноосни, а най-големите – триосни. Дебитът на разтоварване варира от 3 до 12 т/мин и се определя от диаметъра на претоварващия шнек, който в зависимост от модела може да бъде 320, 420, 520 или 600 мм. Голямата производствена гама дава възможност на земеделските стопани за прецизен и оптимален избор в зависимост от обема на бункерите на комбайните им и разстоянието, на което ще се транспортира зърното.

Най-предпочитаният модел претоварващи ремаркета в България е PBN 20/2, с обем на бункера 20 м3 и товароносимост 14 700 кг.

Тези ремаркета са с диаметър на шнека 420 мм и дебит - 3 или 6 т/мин при задвижване съответно от ВОМ на трактора на 540 или 1000 об./мин. Ремаркето е двуосно с тандемно разположени оси, което го прави много маневрено и лесно управляемо на заден ход. Това претоварващо ремарке се агрегатира с трактор с мощност 120 – 150 к.с. и побира 2 бункера на големи комбайни или 3 на комбайни с по-малки бункери. Претоварването може да се извърши за по-малко от 3 мин., ако се използва включен ВОМ на трактора на 1000 об./мин. С това ремарке може бързо и лесно да се пълнят т.нар. биг-бегове. Претоварващото ремарке е предвидено да отговори на най-високите изисквания на технологиите в този сектор. То може да бъде оборудвано със система за претегляне и дистанционно предаване на данни, когато продукцията се продава директно от нивата. С него лесно се зареждат сеялките през есенната сеитба, ако се поръча ръкав с дължина от 1,2 м. За зареждане на широкозахватни сеялки е предвиден шнек с дължина 15 м. и диаметър 25 см. Също така може да бъде поръчано с претоварващ шнек с диаметър 520 мм. и дебит от 12 т/мин.

Изводът: Инвестицията в претоварващо ремарке намалява част от големите инвестиции за комбайн

Практиката в Украйна е показала, че площ, която се е прибирала от 6 зърнокомбайна, сега се прибира от 4 зърнокомбайна с две претоварващи ремаркета. Тази увеличена производителност с около 30 % се дължи и на факта, че разтоварването на бункерите на комбайните в тези обемни ремаркета е лесно и се извършва предимно в движение. Простата сметка показва, че инвестирайки в претоварващо ремарке, стопаните могат да спестят част от големите инвестиции за комбайн.

Сега имате възможност да се възползвате от специалното предложение на Оптиком за покупка на Ремаркета Кобзаренко с 5% допълнителна отстъпка за машини на склад:

САМОТОВАРЕЩИ СЕ ремаркета КОБЗАРЕНКО за 12, 18 или 24 бали или

ПРЕТОВАРВАЩИ ремаркета КОБЗАРЕНКО за зърно и тор от 9 до 50 кв.м

Заявка за оферта или повече информация може да направите на 0700 70 705 или в интернет на адрес:

opticom-bg.com

Още от Агротехника / Полезни съвети
0

Ето така се прави опипването на зайкинята, за да установите дали е бременна Бременността при зайците продължава 28-30 дни, като се раждат от 4 до 8 зайчета

0

През последните години изграждането на поливна система се превърна в стандарт при отглеждането на различни култури. Безспорно е, че подобна система улеснява не само поливането,

0

Сред професионалните шофьори с право да управляват камион често се срещат пристрастия в мненията за това какво прави един камион надежден и истински добър.

0

Преди сезона на жътвата в малките стопанства винаги възниква въпросът - нов комбайн или втора употреба? В повечето случаи, въпреки желанието за нов комбайн,

0

Злополуките се причиняват главно от използването на машини, които са стари и не са били обслужвани внимателно Въпреки зелената и приятна картина, селското стопанство остава една от най-опасните

Последни новини
0

При намаляване на цената на газа с 9,4% от 1 юни, няма да променят парното, ще насложат поевтиняването върху цената на топлинната енергия от юли От 1 юли цената на тока за домакинствата в Западна и

0

По-рано тази година Gregoire Besson изпадна във финансови затруднения, които доведоха до новината, че заводът Rabe ще бъде закрит. Но преди да се стигне дотам

0

През месец май Групата за бързо реагиране при РИОСВ – Смолян е проверила общо 23 сигнала за щети от кафява мечка, съобщават от регионалната инспекция. Установени са 9 случая на нападения над пчелини

0

Според специалистите употребата на картофи може да повлияе неблагоприятно на здравето при хора с диабет, които имат наднормено тегло или ниска киселинност на стомаха

0

При намаляване на цената на газа с 9,4% от 1 юни, няма да променят парното, ще насложат поевтиняването върху цената на топлинната енергия от юли От 1 юли цената на тока за домакинствата в Западна и

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Ако почерняват, трудно ще ги спасите. Късните мразове са опасни за картофите. Ако са само оклюмали, опитайте бързо да ги подхраните с листен тор.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Карантината между България и Сърбия падна, пътувайте, обявиха Борисов и Вучич Двата големи инфраструктурни проекта между България и Сърбия - магистралата, която да свързва столиците София и Белград, и газопроводът “Балкански поток”, ще са завършени до края на годината. Това стана ясно в понеделник, след като премиерът Бойко Борисов и президентът

Роднински връзки между Атанас Бобоков и вицепремиера Красимир Каракачанов и бившия собственик на КТБ Цветан Василев, и срещи с Васил Божков били описани по делото срещу собственика на заводите “Монбат”. “Какво нередно има в това, че са се виждали с Божков, като допреди 3 месеца всички се виждаха с него, а допреди няколко години и с Цветан Василев

Българският спорт загуби една от големите си фигури Европейската борба е имала само двама президенти в историята си. Пърият е германецът Херман Швиндлинг, който поема поста през 1978 година при създаването на континенталната централа на конгреса на световната в Оулу, Финландия. Той умира през 1995 година и на неговото място идва членът на