Качественият сервиз е основен фактор при инвестиция в земеделска техника

15 май 2019
Агротехника
12879
1 2 3
 

Разговаряме със Стоян Иванов, ръководител Сервизна дейност - регион север в Интерагри България, за важността на сервизното обслужване и последните тенденции при него

- Г-н Иванов, каква е Вашата визия за развитие на сервизната дейност в Интерагри България?

- Като вносител на земеделска техника, с добре развита продажбено-сервизна мрежа в страната, Интерагри България се фокусира върху предлагане на качествени интегрирани решения за земеделски производители с инвеститорски подход при покупка. Като официален вносител на New Holland за България, имаме подкрепата на завода, а това ни дава възможност да развиваме богато портфолио от услуги с добавена стойност за клиентите. По този начин успяваме да отговорим на всяка индивидуална клиентска потребност. Както всеки бизнес в наши дни, така и бизнесът със земеделска техника се движи по посока аутсорсинг. Смятам, че ние в качеството си на обслужващи други бизнеси, имаме достатъчно добре развита структура, човешки потенциал, както и сериозен опит, с които да бъдем полезни на фермерите, така че да ни се доверят дългосрочно като техни партньори.

- Интерагри България предлага 5 години удължена заводска гаранция, какви предимства носи това за клиента?

- Земеделецът трябва да е внимателен при избор на бизнес партньор, когато реши да инвестира в покупка на машина, тъй като освен цената, която плаща на момента, трябва да вземе предвид стойността на техническите обслужвания, резервни части и консумативи в един обозрим период от поне 5 години.

Гаранцията е важна част от портфолиото ни с услуги с добавена стойност, носещи допълнителни предимства за клиентите ни. Производствената гаранция носи сигурност и спокойствие при експлоатацията на машината, като New Holland гарантира за качеството на произведените машини и вложените части в тях, но доставени чрез оторизирания вносител на марката в България - в случая, това сме ние. Удължената гаранция New Holland Service Plus е едно допълнително уникално предимство за нашите клиенти. Това е търговска гаранция от производителя при покупка на трактори и зърнокомбайни New Holland, включваща компоненти и пакет от сервизни услуги, съгласно нивото на покритие, избрано от клиента. С нея клиентът ни си гарантира сигурност и спокойствие в един по-дълъг 5-годишен план на експлоатация на машината.

- Какъв съвет бихте дали на клиентите по отношение на гаранционното обслужване?

- Това, какъв гаранционен пакет ще избере клиентът, е в пряка зависимост от неговите изисквания и конкретни нужди. В някои случаи, решавайки да спестят незначителна сума пари, клиентите нарушават гаранцията си, а с това рискуват цялата дългосрочна инвестиция. Ако пазарува разумно, всеки може да си закупи резервни части и консумативи на изключително изгодни цени, като има много опции - може да ги предплати, може да се възползва от преференциалните ни условия по време на кампания. А би могъл и да закупи машината с включени всички обслужвания за период от 5 г. по предварително изготвен план за поддръжка. За разлика от много други бизнеси, нашият е до голяма степен предвидим, има цикличност, от която е добре клиентите ни да се възползват, спрямо конкретните си нужди.

- Какви са тенденциите, които се наблюдават в бизнеса по отношение на сервизното обслужване?

- Машините стават все по-сложни и все по-изискващи добра компетентност. Има няколко променливи, които влияят пазара. Едната е сложността на новата техника, нуждата от специализирани инструменти и квалифицирани кадри, които да са в течение с новостите на пазара. Ако преди години в едно стопанство един човек е вършил всичко, то в наши дни, с напредъка на технологиите и все по-голямото разделение на труда, това е невъзможно.

Тъй като естеството на бизнеса ни е да подпомагаме земеделските предприемачи, все по-голяма популярност набират консултантските услуги в нашата сфера. По-изгодно е едно стопанство да не развива собствена структура за сервиз и поддръжка, а да изнесе този тип услуги при компания като нашата, договаряйки много добри ценови условия, които да го удовлетворяват дългосрочно. Да се довери на специалисти, които ще могат да обслужват бизнеса му. Наследство от комунизма е да нямаме аутсорсване, все още не оценяваме предимствата на това да се наеме компания с изградена структура и специалисти, на които дългосрочно и рентабилно да може да се разчита. Клиентът може да подпише сервизен договор, включващ по-добри цени на час, за километри, за резервни части с оторизираните сервизи и така той би имал разходи, само когато има нужда. Така е много по-изгодно, по-ефективно, по-качествено, по-бързо, по-сигурно, при това с гаранция.

- Какви усилия полага Интерагри по отношение на развитието на качествени специалисти?

- Всички сервизни специалисти са оборудвани с топ инструментариум, имат персонален компютър, мобилен телефон, както и личен акаунт с достъп до цялата техническа литература и информация на нашите доставчици. Това ги прави в крачка с най-големите новости по отоношение на технологичните иновации. Провеждат се и непрекъснати обучения от доставчици по отношение на техническата компетентност, както и вътрешнофирмени обучения, насочени към техническата компетенция и личностни умения, тъй като много голяма част от работата им касае работа с клиенти. Сервизите на Интерагри са сертифицирани по Top Partner - сертификационна програма за качество на обслужването, която касае спазването на определени стандарти на обслужване, оборудване и квалификация на сервизните специалисти. По-голямата част от нашите сервизни специалисти са с инженерно образование, както и притежават над средното ниво на владеене на английски, което ги прави наистина качествени специалисти.

Стажантските програми, които развиваме, също подпомагат търсенето и намирането на квалифицирани и мотивирани експерти. Имаме успешен опит с наши много добри сервизни специалисти, започнали като стажанти и трупащи опит в компанията с години. Има голямо разминаване между очакванията на студентите, започващи своята първа работа и това, което може да предложи бизнесът и затова има голям потенциал да се работи в посока на уеднаквяване на очаквания и изисквания между бизнеса и студентите.

- Какъв би бил вашият личен съвет към земеделеца при покупка на земеделска техника по отношение на сервиз и поддръжка?

- Първото, което бих посъветвал земеделеца е, ако може да си позволи най-високата степен на гаранционен пакет, да сервизира машината с оригинални резервни части и масла, като се стреми към най-добрата възможна оферта, а такива неминуемо се предлагат от всяка оторизирана фирма, предсезонно или сезонно, предложенията са съобразени с цикличността на обслужванията на машините. Тънките сметки излизат скъпо.

Закупуването на една машина е инвестиция и изисква внимателно преценяване в процеса на избор на партньор, който ще подпомага бизнеса на земеделеца години наред. Трябва да се съблюдава доколко партньорът е надежден, отворен за комуникация, да има покритие в страната. Много е важно марката да бъде представена в Европа, по възможност и в България, тъй като това представлява огромна пречка при доставка на резервни части, която се удължава като време и се оскъпява. Желателно е закупуването на машината с включени обслужвания, както и надграждане на удължената гаранция.

При земеделците има голяма сезонност. Има предвидимост на нуждите и разходите и всеки земеделец може да ги вземе придвид още в самото начало, при закупуване на машината. Ние предлагаме голяма гъвкавост и разнообразие по отношение на предсезонни и сезонни технически обслужвания. Машините се използват в точно определени моменти от годината и са подложени на високо натоварване в даден период от време, това особено касае комбайните. Като официални представители на дадена марка, ние сме в състояние да предложим най-добрите условия и цени. Доста сме активни по отношение на предсезонни и сезонни кампании, като предлагаме голяма гъвкавост по отношение специфичните нужди на клиентите.

Още от Агротехника
0

Подходящ за трактори John Deere до 150 к.с., новите четири модела товарачи от серия M са насочени към онези, които не се нуждаят от всички функции на по-високите spec R товарачи

0

Въпреки кризата в световната и вътрешната икономика модернизацията и актуализацията на машинно-тракторните паркове на селскостопанските предприятия остава една от най-важните задачи

0

Практиката е доказала, че най-подходяща за сенажа е рулонната средна балировачка, която формира бали в размери от 120 до 150 см Любомир Коралов Гергьовден не е само благословеното агне

0

Strube започва сътрудничество с Naio Technologies за разработване на решение за селскостопанска техника Немската компания за семена Strube D&S GmbH и водещият френски производител в селскостопанската

0

Виле Мансикамаки е новият вицепрезидент на Case IH в Европа. Бившият директор продажби на Valtra поема поста от Тиери Панадеро, който става ръководител на търговските селскостопански операции на CNH

Последни новини
0

Атмосферното налягане ще бъде по-високо от средното за месеца. През деня ще се задържи почти без промяна. През нощта облачността над по-голямата част от страната ще намалее до ясно

0

Дохранвайте ги с козе Когато някои от новородените зайчета изостават в растежа, е явно, че не им достига майчино мляко. Тогава е добро решение веднага да започнете да ги дохранвате

0

Продукти: 500 г пилешко филе, консерва ананас, 2 супени лъжици нишесте, малко парче корен от джинджифил, 2 суп. лъж. доматено пюре, 2 скилидки чесън, една люта чушка, растително масло за пържене

0

Защитната мрежа срещу градушка е повече от необходима за някои от зеленчуковите лехи в градината. Например за доматите е повече от задължителна. Тя трябва да се постави почти веднага след като се

0

Доматите в началото с по-малко вода и по-нарядко При средноранното производство на домати, което е масово застъпено в любителските градини, ориентировъчно се правят около 6-8 поливки

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Ако почерняват, трудно ще ги спасите. Късните мразове са опасни за картофите. Ако са само оклюмали, опитайте бързо да ги подхраните с листен тор.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Българският капитан, отвлечен от пирати край бреговете на Бенин в Африка, вече е на свобода и се намира в европейска държава. Очакваме го скоро да се завърне в България! Това написа във Фейсбук външният министър Екатерина Захариева. Преди месец МВнР получи потвърждение по дипломатически път от Португалия и от Федерална република Германия

Медиците са на първа линия в кризата с коронавируса. Новинарските емисии и репортажите от 3 месеца насам започват с разкази за тяхната работа, за техните големи или малки победи с невидимия враг. От различни точки от всички континенти се включват български медици. Около пандемията целият свят ръкопляска на лекари, медицински сестри и санитари

$ 20 000 000 събраха за борбата с коронавируса двама от най-добрите голфъри в света Тайгър Уудс и Фил Микелсон, които бяха партньори на звездите от американския футбол Том Брейди и Пейтън Манинг. Мачът се игра в Южна Флорида, без публика. Коментатор обаче бе асът на НБА Чарлз Баркли, а Джъстин Томас