InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019
Агробизнес
7821
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Още от Агробизнес
0

Събирането на реколтата напредва активно в Европа и Черноморския басейн. Във Франция дъждовете, дошли от Ламанша, подтикнаха фермерите да ускорят работата на терена.

0

През тази седмица неприятни събития в Държавен фонд "Земеделие" удариха доста силно върху авторитета на оторизираната от ЕС българска разплащателна агенция, през която за 7 години минават 7,5 млрд.

0

Според последни данни биоземеделието напредва Равнището на бедност в селските райони на общността е продължило да спада, а през 2016 г. и 2017 г. ръстът на биоземеделието е напреднал и е достигнал

0

Съветва проф. Венета Кръстева от Институт “Пушкаров” Диана Ванчева Немалка част от българските фермери вече имат пълно доверие на почвените изследвания и се опират на тях,

0

Според оперативния анализ за основни земеделски култури на аграрното министерство към 11 юли т.г. последните данни за пшеница и ечемик сочат ръст на продукцията от двете култури съответно с 22,

Последни новини
0

Състояние на кошера без отваряне - съветите към пчеларите са на pchelar.eu. 1. Ако на преградната дъска има лазене, стрелкане една към друга, лутане без летеж - липса на майка 2.

0

Продукти: 2 ч. чаши нискомаслено кисело мляко (1%), ако искате можете да използвате и айрян, 6 суп. лъж. пълнозърнесто брашно, 2 яйца, 100 г кашкавал, 1 суп. лъж. зехтин, 1 вр.

0

Специалисти от Националната служба за съвети в земеделието и фермери от района на Троян присъстваха на демонстрация на иновативна технология за превенция от болести и неприятели и защита от

0

По време на вегетацията на дръвчетата, те се нуждаят от допълнителна храна, за да се развиват правилно. Листното хранене се явява допълнение към основното торене на овошките,

0

Колкото по-ярък е цветът на зеленчуците и плодовете, толкова повече те се възползват. Такива продукти ще украсят всяка лятна маса, а в комбинация с месо и зеленина те също са много вкусни.

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Зърната се напукват по две основни причини - от оидиум, и от преовлажняване. Докато в първия случай става дума за заболяване, което Вие твърдите, че няма, то във втория - при преовлажняването, трябва...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

При възрастните за точно мерене има специални изисквания за маншета на апарата. С годините тръгва тенденция долната стойност да намалява, горната – да се вдига, казва проф. Арман Постаджиян. Той е професор по кардиология към Медицинския университет – София, началник на отделение по кардиология към Клиниката по кардиология на столичната УМБАЛ

През седмицата разбрахме, че сме станали жертва на най-голямата хакерска атака в историята. Практически е засегнат всеки един пълнолетен българин. Вижте видеозавещанието на седмицата от Виктор

В типичния си обран и облегнат на това, че във футбола няма как да си абсолютно доволен стил коментира отстраняването на “Ружомберок” в I предварителен кръг на Лига Европа треньорът на “Левски” Петър Хубчев. На “Герена” “сините” победиха с 2:0 словашкия си съперник и в реванша и продължават напред с общ резултат 4:0.