InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019
Агробизнес
6588
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Още от Агробизнес
0

Да има специален зам - министър на земеделието, който да отговаря за секторите зеленчуци плодове и биологично производство. Както и да се направи преструктуриране на дирекцията в МЗХГ,

0

Проектите за плодове и зеленчуци по инвестиционните мерки 4.1 и 4.2 от Програмата за развите на селските райони са за 900 млн. лв. със субсидия от близо половин милиард.

0

13 организации стягат общ протест за понеделник пред МЗХГ Диана Ванчева 13 браншови организации от общо 17 в сектора на зеленчуците, плодовете, картофите и биопроизводството си стиснахме ръцете и

0

Държавен фонд „Земеделие“ преведе над 80 млн. лв. (80 038 268 лева) субсидии на 41 116 земеделски стопани по Схемата за преходна национална помощ за тютюн, необвързана с производството (ПНДТ),

0

Станчо Станчев разширява бизнеса и инвестициите само с лични средства Ивона Величкова Продължаваме представянето на успяващи млади хора, които достойно следват стъпките в агробизнеса на своите

Последни новини
0

Първата причина - ще изразходвате големи количества мед за отглеждането им. Защото един търтей изяжда храна колкото за три пчели. Освен това при отглеждането на търтеи се ангажира значителна част от

0

Орехът може да се отглежда навсякъде у нас. Ореховите дървета достигат на височина до 15-20 м и дебелина на ствола до 150 см. Какво трябва да знаете: Плодните пъпки са прости (цветни,

0

Пчелите, които живеят на покрива на Нотр Дам, са живи и жужат, след като оцеляха в опустошителния огън, който избухна в катедралата миналия понеделник.

0

European Organic Congress 2019 ще се състои за 13-и пореден път, като този път ще е в румънската столица от 20 до 22 юни.  Темата на тазгодишното издание е Как се подобрява биологичното земеделие

0

За да го избегнете, не я заплождайте преждевременно Половата зрялост при говедата настъпва между 6 и 9-месечна възраст в зависимост от породата и условията на хранене и гледане.

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Цезалпинията е от друг свят! Носи красиви имена, като „райска птица“ или „гордостта на Барбадос“ например. Растението е изключително топлолюбиво и сухоустойчиво. А точно тук се крие тайната за...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

У нас я наричат млечка и често я смятат за бурен Еуфорбията играе най-добрата поддържаща роля във всяка градинска композиция. Подхожда си с почти всички цветя и е основа за всяка добра композиция. Определено е пренебрегвана в нашите градини. Някои я смятат за бурен, а определението за бурен е ясно - растение, което не си е на мястото,

- Отърва най-тежката присъда заради самопризнанията и съкратеното съдебно следствие - Много съжалявам, искам да върна времето назад, но не мога, бяха последните му думи - След смъртта на майка си малката София станала недоверчива към непознати, имала изблици на агресия и посещавала психолог 30 години затвор получи убиецът на журналистката

За пореден сексскандал в английския футбол разкри таблоидът “Сън”. Играчи от Висшата лига и Чемпиъншип (II ниво на футбола на Острова) унижават жени, за да трупат точки по специална схема и да се съревновават в създадена за целта група в WhatsApp. Например в перверзната игра 200 т. се заработват, ако удариш или наплюеш нищо неподозиращата си