InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019
Агробизнес
12078
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Още от Агробизнес
0

От ДФ „Земеделие” напомнят, че в петък – 29 май, изтича срокът в който земеделските стопани трябва да представят отчетни документи за извършените дейности по третиране на картофените насаждения

0

Косенето на трева в някои отношения прилича на подстригването. Ако искаме да изглеждаме добре, не е достатъчно да хванем ножицата и да режем косата си оттук-оттам или просто да минем с машинка

0

От днес земеделските стопани и тютюнопроизводителите могат да заявяват по електронен път и трудови договори за наемане до 120 дни на трайно безработни за сезонна селскостопанска работа

0

Субсидиите трябва да са разграничени и по размер на стопанствата, смята доц. д-р Даниела Ганева, директор на Института по зеленчукови култури “Марица” Радина Иванова - Доц

0

В момента световният агросектор се надява, че може да се възстанови от кризата с коронавируса за една година и след това отново да заработи при нормални условия

Последни новини
0

За 2019 година компанията продаде 35 милиона килограма български плодове и зеленчуци За да предоставя свежи и качествени плодове и зеленчуци, Kaufland България си партнира с производители от 16

0

Градушка падна на няколко места в България. Проливен дъжд с градушка се изсипа над шуменското село Тодор Икономово. Това показват данни от радарите на Изпълнителната агенция за борба с градушките

0

Това пита Зорка Филипова от София Най-лесният начин да опазите разсада си от домашната котка е като го сложите в отделно помещение, до което мяукащата ви любимка няма достъп

0

Унищожете я веднага Здравейте! Поръчах си цвете от онлайн магазин. Чаках дълго мечтания еухарис и накрая дойде това, което е на снимката. Не посмях да засадя луковицата. Кажете моля какво да правя

0

Преди сеитба на семената обработете добре почвата и оформете високите лехи. При едноредова сеитба в средата на лехата отворете от край до край браздичка с дълбочина около 2,5-3 см

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Ако почерняват, трудно ще ги спасите. Късните мразове са опасни за картофите. Ако са само оклюмали, опитайте бързо да ги подхраните с листен тор.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

40 кг кокаин за 10 млн. лв. откриха полицаи в мерцедес на 33-годишен мъж в Студентски град, съобщиха на брифинг във вторник от МВР и прокуратурата. Дрогата била в два сака, разпределени в пакети. Униформените проверили колата, защото шофьорът бил съмнителен. Арестуваният Николай Петров се държал изключително нервно при проверката

ЦИК вижда 2023 г. като най-ранния срок за онлайн вот Отложиха гласуването за кметове в 14 населени места от юни за септември Правосъдният министър, който е привърженик на електронното гласуване, е убеден, че пандемията няма да е пречка парламентарните избори догодина да са по традиционния начин 2023 г

Шефката на жените социалистки от София Таня Найденова разби витрината на магазин с джипа си при нелеп инцидент в понеделник. При нелепия инцидент няма пострадали, съставиха акт за неправилна маневра на Таня Найденова, която опитвала да паркира Следобед в почивния ден тя имала работа в центъра на София. Видяла свободно място по ул