InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019
Агробизнес
5004
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Още от Агробизнес
0

Осигурен е бюджет за проектите от първия прием на подмярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства”, получили 33, 34 и 35 точки ранкинг по критериите за подбор (съгласно Наредба №9 от 21.03.2015 г.).

0

Kвалифицираните кадри са шансът на българските земеделци да бъдат успешни и устойчиви в бизнеса си. Липсата на обучени и квалифицирани кадри в селското стопанство е един от най-задълбочаващите се

0

21 разработки спечелиха награди в Конкурса за иновации на „Агра 2019“. За призовете се състезаваха общо 48 продукта на 28 фирми и научни институти, участващи в селскостопанската изложба,

0

Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов откри първата демонстрационна зона за търговия със селскостопански стоки с Китай по инициативата 16+1 със страните от Централна и Източна

0

Цените на пшеницата на вътрешния пазар в Русия започнаха да спадат и загубиха 2% на юг в края на миналата седмица - до 380 рубли на тон. Това може да се обясни преди всичко с понижението на цените

Последни новини
0

Атмосферното налягане ще се повиши и ще е значително по-високо от средното за месеца. През нощта и утре през първата половина от деня ще бъде облачно, ветровито и с валежи от сняг.

0

Две подписаха, 20 очакват повече от 1 договор Всичките 31 български компании от хранително-вкусовата промишленост, които участваха в тазгодишното издание на международното изложение Gulfood,

0

Контактът с глифозат - най-често срещаното съединение за борба с плевелите и ускоряване на узряването на културите, увеличава риска от лимфоми много повече, отколкото се смяташе преди това,

0

„Веган за милион долара“ (Million Dollar Vegan) е една от най-новите и същевременно иновативни кампании, насочени към някои от основните проблеми на днешното глобално общество.

0

Виетнамските власти съобщават за три огнища на африканска чума по свинете (АЧС), югоизточно от столицата Ханой. Според Световната организация по здравеопазване на животните в провинция Хунг Йен е

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:

Въпрос изпратен от читател:

Здравейте. Как се създава колонно дръвче?

Отговор:Колонният тип се характеризира с това, че овощното дърво не нараства много, тъй като почти не образува корона. То наподобява палмета, но е много по-компактно и по-слабо разклонено. Ориентировъчно...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Таксиметров шофьор не се подчини на стоппалка и блъсна трима пътни полицаи в София. Те обаче успяха да го задържат, а в колата му откриха дрога и оръжие. Сюжетът като от криминален филм се разиграл преди минути на столичния бул. "Васил Левски". За щастие, полицаите не са пострадали сериозно. В таксито били трима души - шофьорът, мъж и жена.

Изпълнителката Михаела Филева отрече слуховете от последните дни, че има връзка с най-добрия ни тенисист Григор Димитров. Много медии разпространиха новината, че Григор се е разделил с Никол Шерцингер и я заменил именно с българската певица.  "Тъй като през последните няколко дни телефонът ми не спира да звъни,

Станимир Илчев пише речник за чуждиците в езика, Антония Първанова извървя Камино Точно 10 години след излизането им от властта те все още са актуални. Толкова ярки имена влязоха в политиката с царя и партията му НДСВ, че продължават да бъдат търсени и днес. Къде са някои от най-известните лица от царско време?