InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019
Агробизнес
7038
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Още от Агробизнес
0

 Около 70 хил. дка са засегнати от градушки от началото на 2019 г. Земеделските производители, чиито площи са пострадали на 100 %, ще бъдат обезщетени чрез държавната помощ за компенсиране на загуби

0

До сделки за селскостопански машини може да се стигне след като теглим чертата и видим каква реколта ще приберем, казват фермерите Екип на в. “Български фермер” Фермерите оглеждаха, цъкаха,

0

Иновациите са необходимост, а не прищявка, твърди Сергей Харин, ръководител на източноевропейския бизнес в DowDuPont Agricultural Division Алма Давидова В селското стопанство,

0

Европейската комисия публикува доклад за доставките им в общността Тревните фуражи и силажната царевица са основният източник на фуражен протеин за европейското животновъдство,

0

Основният проблем на бизнеса с розов цвят и розово масло е свръхпроизводството, а кризата при бизнеса с лавандулата ще се задълбочава, каза в предаването „Преди всички“ Филип Лисичаров,

Последни новини
0

През май пчеларите работят наравно със своите подопечни пчелите – от изгрев до залез слънце. Не бива да се изпуска моментът: да се поставят нови рамки в кошерите,

0

Атмосферното налягане ще се задържи по-ниско от средното за месеца. През нощта ще преобладава ясно време, с разкъсана висока облачност. Утре преди обяд ще е слънчево.

0

Испанци откриха, че жуженето, дразнещо ги през нощта, се дължи на 80 000 пчели, заселили се в стената на спалнята им, съобщи ЮПИ. Двойката от Гранада слушала две години неприятния нисък шум,

0

Кръгломиниращият молец напада основно ябълката. Неприятелят минира листата на ябълката и по-рядко на дюлята, черешата, сливата, крушата, прасковата, вишнята и кайсията.

0

Стихията със силен вятър, ледени късове колкото лешник и обилен дъжд се изсипа малко след 16.30 ч. Валежът продължи десетина минути, но улиците на старата столица се превърнаха в реки,

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Пожълтяването на листата на розата е тъжна гледка, независимо дали я отглеждате в саксия или в градината. Причините може да са много, но ще трябва сами да разнищите загадката предвид краткото...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

"Ние ги морим, те ги развъждат и ни ги пращат". Така пловдивски общински еколози коментират битката с комарите, която започна с нова сила и ще продължи до края на месеца. Във всички райони на града, по бреговете на Марица и в парковете се третират дървета, декоративните храсти, както и в гробищата. "На практика пълним каца без дъно,

Алкохолът в София в изборния ден и в деня за размисъл ще бъде разрешен заради съвпадението на вота с абитуриентските балове. Това става ясно от заповедта, издадена от Столичната община. Продажбата, сервирането и употребата на алкохол се забранява само в изборните помещения и непосредствено прилежащите до тях територии.

Арменецът също притеснен за сигурността си, за 3-и път пропуска мач в Азербайджан Една от звездите на “Арсенал” - полузащитникът Хенрих Мхитарян, ще пропусне най-важния мач на отбора за сезона. Арменецът няма да вземе участие във финала за Лига Европа, който е на 29 май в Баку. Съперник на “артилеристите” е “Челси”,