InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019
Агробизнес
7074
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Още от Агробизнес
0

Цените на зърнените и маслодайните култури както на зърно от старата, така и от новата реколта в Черноморския регион, показват ръст след повишаване на котировките на световните пазари.

0

След няколко дни непрекъснат растеж, има спад в цените на пазара на царевица и пшеница в Чикаго след тестване на нивата на съпротива. Климатичните условия си остават основният фактор,

0

Отскокът, наблюдаван по време на няколко търговски сесии на пазара на пшеницата вече спада. В резултат на това цените започнаха да намаляват след тестването с декемврийски договор с ниво на

0

Близо 3 хиляди производители, отглеждащи трайни овощни култури, ягоди и малини получиха компенсации за зимните пръскания.  ДФ „Земеделие“ преведе общо 3 031 795 лв.

0

Това произлиза от предложени за обсъждане В мзхг до 28 май промени в наредба № 5 от 2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания на площ.

Последни новини
0

Алерголозите съветват да спазвате следните 7 правила, ако живеете с котка, а сте алергични към нея: 1. Не притискайте котката към лицето си. След като погалите косматата си любимка,

0

Пчелните семейства използват най-добре пашата и най-пълно опрашват селскостопанските култури, когато са близо до цъфтящите растения. В повечето случаи кошерите у нас са в населените места,

0

Градинари, които са си обособили овощна градина с повече дръвчета, често засяват трева между тях. По-добре е обаче да се засеят култури, които са подходящи за зелено торене.

0

при недостиг на калций и фосфор От рахит заболяват телета при недостиг на калций и фосфор в организма на майката. Както и небалансираното хранене на бременната крава.

0

Необходими продукти: 4 яйца, чаена чаша захар, 2 ч. ч. брашно, 3 супени лъжици грис, 4 суп. лъж. вода, пакетче бакпулвер, за сиропа - 250 мл. прясно мляко, 2 ч. ч. захар, 4 ч. ч.

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Пожълтяването на листата на розата е тъжна гледка, независимо дали я отглеждате в саксия или в градината. Причините може да са много, но ще трябва сами да разнищите загадката предвид краткото...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Английският китарист е на турне и идва в София на 31 май Стив Хакет е водещият китарист на легендарната британска рокгрупа “Дженезис” и е част от оригиналния състав наред с Питър Гейбриъл, Фил Колинс, Тони Банкс и Майк Ръдърфорт. “Дженезис” са сред 30-те най-продавани музиканти на всички времена с над 150 милиона копия на свои албуми.

Певицата Алекс Раева очаква първото си дете. Тя показа бременното си коремче по време на откриването на изложбата “Прожектори” на художничката Стилияна Узунова. Раева предпочита да не говори за личния си живот, затова и досега не е казала нито какъв ще е полът на бебето, нито кой е мъжът до нея. Преди това тя имаше сериозна връзка с диджей Дончо.

Френската полиция издирва мъжа, който е поставил куфара-бомба на пешеходната улица в източния френски град Лион. Заподозреният е бил заснет от охранителните камери на улицата, докато е оставял чантата пред пекарната на улица "Виктор Юго", съобщи агенция Ройтерс, цитирана от БНТ.  При инцидента, случил се днес в 17,30 часа местно време,