Заради опазването на околната среда и безопасността техниката втора употреба минава през редица технически прегледи

Не е тайна, че производството на зърно, зеленчуци и плодове е енергоемко. С ограничени ресурси и при променящ се климат земеделските производители трябва да се приспособят към околната среда, а не обратно.

Адаптивното селско стопанство изисква от да обработваме земята в конкретен контекст - на глобалното затопляне и намаляването на изкопаемите горива. Как селското стопанство може да се адаптира към съвременните технологии и засилващата се автоматизация?

Как те ще ни помогнат да се адаптираме към новите икономически и климатични реалности?

Земеделието е от решаващо значение и носи голяма отговорност за опазването на околната среда.

Механизираното обработване и събиране на реколтата, както и торовете и пестицидите, въздействат върху почвата, водата, въздуха и върху растенията и животните, които обитават земеделските райони (общото биоразнообразие). Интензивното земеделие, насочено към повишаване на добивите, оставя след себе си монотонно оголени земеделски земи, докато използването на тежки машини и обработката на почвата могат да я уплътнят и увеличават вероятността от загуба на плодородие. Замърсяването на подземните води с нитрати и “цъфтежът на водата” в реките, езерата и океаните се дължат главно на широкото използване на богати на азот торове.

Увеличаването на селскостопанската техника и високата производителност на тракторите влияят върху замърсяването на околната среда от изгорелите газове. Екологично-неблагоприятните фактори на въздействие нарушават екологичния баланс, намаляват продуктивността на почвата и оказват отрицателно влияние върху човешкото здраве.

Оборудването в земеделските технологични процеси оказва по-малко отрицателно въздействие върху околната среда, когато се използва при разумни и оптимални условия. Въздействието върху уплътняването на почвата е по-малко, когато тракторите са агрегатирани с правилна селскостопанска техника, което означава, че се постига оптимален въртящ момент

Ниското натоварване на трактора изисква повече преминавания на едно и също място. Това води до по-голям разход на гориво за същия участък обработваема площ. А високата консумация на гориво води до по-голямо замърсяване на околната среда. Твърде голямото натоварване на трактора може да доведе до отклонение на колелата, което уврежда структурата на почвата и увеличава разхода на гориво за една и съща площ.

В Европа има всеобхватни програми за намаляване на емисиите от неизползваните дизелови двигатели, като интегрираме механизмите за управление на двигателя и горивото в система за постигане на най-голямо намаляване на емисиите.

За да отговорят на тези стандарти за емисии от ниво 4 (Tier 4 Final), производителите разработват нови двигатели с усъвършенствани технологии за контрол на емисиите.

От началото на 2014 г. по-голямата част от дизеловите двигатели, продавани в САЩ, Япония и по-голямата част от Европа, трябва да отговарят на най-строгите стандарти за емисии на изгорели газове.

За целта производителите снабдяват двигателите с различни компоненти за последваща обработка на отработени газове. Намаляването на емисиите от дизеловите двигатели в резултат на тази технология е повече от поразително. Но никак не е евтино - според някои оценки новите двигатели са увеличили цените на машините с до 10%.

Регулациите на EPA (Агенция за опазване на околната среда) целят драстично намаляване на два основни замърсителя на отработените газове. Праховите частици са предимно неизгорели въглеводороди като сажди, които преди това са изхвърляли безпрепятствено отработените газове, и азотни окиси (NOx) - основна съставка на смога.

С появата на регулации от Tier 3, повечето производители добавиха към двигателите си рециркулация на отработените газове (EGR)

Тя поема част от отработените газове и ги рециркулира със свеж въздух. Изходящият въздух намалява количеството кислород в горивната камера. Когато този въздух, намален с кислород, се запали при ударния натиск, в резултат на това изпускателната тръба съдържа по-малко NOx.

Схемата на EGR е просто решение. Има един EGR клапан, управляван от електронния контролен модул на двигателя, но в противен случай е просто водопровод. Рециркулацията на горещия отработен газ обратно в двигателя повишава температурите. Така че повечето двигатели за рециркулация на отработените газове пускат рециркулирания отработен газ през охладител. Някои производители също увеличиха общите размери на охлаждащите си системи.

Филтър за твърди частици (DPF)

За да намалят праховите частици до приемливи нива при двигатели с високи конски сили Tier 3, повечето производители прибягват до използването на филтър за твърди частици (DPF). Тези големи керамични филтри са покрити с катализатори от благородни метали, които улавят праховите частици в изпускателния поток.

При нормални условия на работа изпускателните отвори са достатъчно горещи, за да изгорят по-голямата част от уловените прахови частици. Но празен ход, студени стартирания и фактори на леко натоварване могат да ускорят натрупването им. Когато DPF стане достатъчно пълен, за да повлияе на обратното налягане, ECM на двигателя инжектира поток от дизелово гориво, като повишава температурата и изгаря натрупаните прахови частици. Това се нарича регенерация.

При някои системи регенерацията се извършва автоматично, без операторът да трябва да прави нещо. При други светва предупредителна светлина, за да може операторът да знае, че трябва да активира системата за регенерация.

Регенерацията временно повишава температурите на отработените газове, което прави важно повишеното внимание в близост до горим материал.

В крайна сметка пепел, която няма да изгори, се събира в DPF, изисквайки се да бъде почистена или подменена. EPA изисква производителите да оразмеряват DPF на двигатели 175 конски сили и да издържат най-малко 4500 часа между почистванията. За двигатели с мощност под 175 конски сили необходимият интервал за поддръжка е определен на 3000 часа.

Повечето производители на тежко оборудване днес предлагат гарантирани интервали за смяна или почистване на DPF.

Имайте предвид, че DPF-ите са толкова добри в пречистването на сажди от изгорели газове, че могат да отнемат видимия дим, който сигнализира за предстоящи проблеми с двигателя.

Катализатори за окисляване на дизелово гориво (DOC)

Друг начин, по който производителите намаляват замърсителите на отработените газове, е употребата на катализатори за окисление на дизелово гориво (DOC).

Това са филтри с каталитично покритие върху филтърната среда. Подобно на катализатора в автомобила, катализаторът на DOC химически променя въглеродния оксид, въглеводородите, дизеловите частици и други замърсители до въглероден диоксид и вода.

В някои двигатели DOC се използва заедно с DPF.

При много двигатели с по-ниска мощност DOC е достатъчен, за да отговори на Tier 4 Final без необходимост от DPF.

Те често се изтъкват като нямащи необходимост от поддръжка, тъй като повечето самостоятелни DOC не се нуждаят от почистване или подмяна и имат гаранция за живота на двигателя.