Les Nouvelles Fermes, базирана в Бордо компания за аквапоника, получи награда в конкурса Les Remarquables на Interfel за инициативата си „Живи салати за супермаркети". Лаура Гаури, съосновател и търговски директор на компанията, обяснява по-подробно иновативната концепция.
Запазване на свежестта и витамините
Инициативата „Живи салати за супермаркети" се основава на маркетинга на продукта с неговата коренова система. Тази концепция се отнася и за ароматните билки, произвеждани от компанията. Целта е да се удължи свежестта, да се запазят витамините и да се съхранят по-дълго органолептичните качества. „Това означава по-добро съхранение на продукта в магазините, но и у дома", обяснява Лаура Гаури. „За разлика от нарязаната салата, продуктът остава жив, което ограничава разграждането на хранителните вещества." Форматът е по-подходящ и за малки домакинства.
„За един човек цяла салата понякога е прекалено много. Тук можете да откъснете няколко листа и да запазите останалата част за по-късно." Някои изключения са например сукринът или сърцевината на романата, единственият сорт, който се продава без корени, точно като салатите, предназначени за кетъринг.
Сукрин е най-продаваният продукт на компанията. Този успех може да се обясни с начина, по който се произвежда, но преди всичко с произхода му. „Френският и местният сукрин са много редки", според Лаура Гаури.
Различен продукт
Освен аспекта на съхранението, живите салати са и средство за диференциация на рафта. „Това е продукт, който ни позволява да обясним как произвеждаме, използвайки аквапоника, от семената до крайния продукт. Салатите се отглеждат на салове и се съхраняват с корените си, образувайки малко хлебче, което често предизвиква удивление и любопитство у потребителите. Les Nouvelles Fermes продава на местно ниво, в покрайнините на Бордо. Живите салати вече се предлагат в магазините Carrefour, Auchan, Intermarché, Monoprix и Leclerc, както и в специализираната верига за пресни продукти Oterra.
Опаковки от захарна тръстика скоро на пазара
Поради ограничения в обема, живите салати сега се опаковат в конусовидни крафт торбички, но компанията работи по разработването на прозрачни опаковки, изработени от захарна тръстика. „Искаме опаковки, които са възможно най-отговорни и привлекателни за потребителите", обяснява Лаура Гаури. Увеличаването на обемите, свързано по-специално с планираното откриване на нова аквапонична ферма в Ивелин през пролетта на 2026 г. – третият производствен обект на компанията – ще позволи въвеждането на новите опаковки. Продуктите се продават под марката Les Nouvelles Fermes, като се предлагат различни сортове.
Видимост BtoB
Наградата в категорията „Ново приложение" може да повиши популярността на компанията, особено в сектора на търговията на дребно. „Радваме се, че тази концепция предизвика интерес. Тази награда ще ни даде по-голяма видимост на BtoB пазара, сред търговците на дребно и купувачите", обяснява съоснователят, който също така посочва признанието от сектора. „Важно е да се чувстваме подкрепени и ценени."
Les Nouvelles Fermes ще влезе в четвъртия си летен сезон през 2026 г. „Ние постоянно усъвършенстваме производствения си план в съответствие с очакванията на клиентите и пространството, което ни се предоставя на рафтовете. Но това, което е наистина окуражаващо, е, че преди две години организирахме събития в магазините, за да промотираме продуктите си, а днес потребителите отново ни опознават."
Коментари