Бебешкото манго все повече укрепва репутацията си като един от най-известните плодове на Колумбия в световен мащаб, информира FreshPlaza.
Клаудия Сервантес, мениджър на Superfruit, отбелязва, че този сорт, уникален за Колумбия, успешно е навлязъл на пазарите в Европа, Северна Америка и Близкия изток. Този успех се подкрепя от непрекъснатото производство в Магдалена и Толима, което позволява почти целогодишна наличност.
Сервантес отбелязва, че отглеждането в Толима играе жизненоважна роля за допълване на естествената реколта от Магдалена. „Докато северният регион произвежда основно през първата половина на годината, Толима се фокусира върху отглеждането през втората половина, осигурявайки стабилни доставки, които клиентите ценят. Освен това, партньорството с Tropifresh, която е специализирана в морски износ, и Superfruit, водещ доставчик на бебешко манго по въздух за Европа, укрепва тази верига за доставки."
Испания, Нидерландия, Обединеното кралство и Франция са основните дестинации в Европа, въпреки че компанията е навлязла и на нововъзникващите пазари като Литва, Хърватия и Полша. „Европейските потребители реагират положително на отличителния вкус и аромат на бебешкото манго, което стимулира продажбите, дори когато продуктът се възприема като малък или премиум", заяви тя.
Обединеното кралство остава важен пазар след Брекзит, въпреки че е станало по-чувствително към цените. „Това е пазар, който се характеризира с ниски цени и предпочитание към по-малки, „мини" манго. Освен това, той е по-толерантен към незначителни естетически несъвършенства, което помага за поддържане на конкурентоспособността на продукта", заяви Сервантес.
САЩ и Канада проявяват интерес, но все още откриват този плод, който обикновено свързват с сортове като Атаулфо, Томи или Кент. Износът за САЩ включва облъчване, което добавя допълнителни логистични стъпки.
Близкият Изток демонстрира висока степен на възприемчивост. „След като опитат бебешкото манго, те го искат постоянно", заяви Сервантес. Въпреки това, това е и една от дестинациите, най-засегнати от логистичните разходи поради разстоянието.
„Цените на колумбийските бейби манго са доста постоянни на всички пазари, като базовите стойности варират от 10 до 12 евро на кашон, без транспортните разходи. Основната разлика е в транспортните разходи: въздушният превоз до Испания може да струва около 1 до 1,25 долара, докато дестинации като Холандия или Лондон могат да струват между 245 и 280 долара, а Хърватия около 270 долара", каза тя.
Освен тези разходи, таксите за митническо оформяне, маржовете на вносителите и супермаркетите значително повишават крайната цена. „Ето защо, като производители, се опитваме да поддържаме цените достъпни, за да могат повече хора да опитат плода", подчертава Сервантес.
Коментари