Наличността на биологични ябълки в САЩ продължава да се разширява. "Тази година ябълковата индустрия отбеляза значително увеличение на обема на биологичната реколта в сравнение с миналия сезон. Въпреки че първоначалната оценка на индустрията беше 21 млн. кашона, това число беше ревизирано на 16,77 млн. кашона", казва Каси Комстадиус, вицепрезидент по маркетинга на Sage Fruit. "Макар и малко по-малък от първоначално предвидения, обемът през този сезон все още е много по-голям от този през 2022-2021 г."

В момента Sage Fruit разполага с промотирани биологични сортове ябълки, включително Granny Smith, Gala, Fuji, Pink Lady, Honeycrisp и Cosmic Crisp®. "Биологичната ябълка Honeycrisp е любима на потребителите от висок клас, която има отличен пръстен на касата. В същото време биолигичните Gala и Fuji са отлична опция за ежедневния биопотребител, тъй като са по-благоприятни ценово", казва Комстадиус.

Предизвикателства при съхранението

По-голямата наличност на биологични плодове води до едно от най-големите препятствия в биологичното земеделие: ограничените възможности за съхранение. "Обикновено не сме в състояние да съхраняваме биологични ябълки и круши за същия период от време, както техните конвенционални аналози", добавя Комстадиус.

Що се отнася до търсенето, то е силно за биологичните ябълки и цените също са високи. "Като цяло потреблението на ябълки е намаляло. Въпреки това търсенето на биологични продукти остава високо в цялата производствена индустрия и би трябвало да продължи да бъде такова", казва Комстадиус, като добавя, че около 52% от потребителите на биологични продукти са представители на милениума, които представляват 23% от населението на САЩ. "По-голямата част от милениалите, които купуват биологични продукти, са и родители. Освен това поколението Z представлява почти 21% от населението и очакваме, че те ще продължат да купуват биологични продукти."

Засилва се търсенето на биологичните череши, въпреки че не е толкова силно, колкото при ябълките или крушите. "Отглеждането на биологични череши е много по-трудоемко, което води до по-високи цени на дребно, които не са толкова привлекателни за крайния потребител. Въпреки това, тъй като те продължават да бъдат по-"здравно осъзнати", потребителите са по-склонни да обмислят закупуването на биологични череши," казва Комстадиус.

Инфлацията е променила начина, по който потребителите пазаруват всички свои продукти. "Често им се налага да избират от многобройните възможности в отдела и нашата работа е да ги насърчим да изберат ябълки, круши или череши. Най-добрият ни начин да направим това е да предлагаме висококачествени продукти, на които те могат да разчитат, за да изхранват семействата си", казва Комстадиус.