До края на годината ритейлърът планира да изкупи български плодове и зеленчуци за над 77 млн. лв.

Над 20 български земеделци завършиха първото издание на специализираната АгроАкадемия, организирана от Kaufland България. Обучението е предназначено за родни производители на плодове и зеленчуци, които към момента не са партньори на компанията.

Целта на еднодневния обучителен форум бе да представи пред фермерите най-актуалните тенденции и практики в ритейл сектора, изискванията на бизнеса с бързооборотни стоки, възможностите за договорно изкупуване на продукцията, както и критериите за реализацията й в хипермаркетите на Kaufland.

Обучението е насочено към потенциални партньори на веригата, в съответсвие с политиката й за диверсификация на доставчиците и установяване на нови партньорства в различни райони от страната.

„Българският потребител изисква все по-високо качество, като търси чиста, свежа, вкусна и достъпна храна. Той държи на автентичния вкус. Това изисква от нас да гарантираме всеки ден свежест и качество на плодовете и зеленчуците, които достигат от хипермаркетите до трапезата на нашите клиенти“, подчерта Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България. Той добави още, че от периода на пандемията насам се наблюдава трайна тенденция за повишен интерес към пакетирани плодове и зеленчуци - домати, ягоди и череши.

„Повишава се и търсенето на премиум продуктите в мрежата на хипермаркетите“, каза още Иванов.

„Българският потребител изисква все по-високо качество, като търси чиста, свежа, вкусна и достъпна храна. Той държи на автентичния вкус", подчерта Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.
„Българският потребител изисква все по-високо качество, като търси чиста, свежа, вкусна и достъпна храна. Той държи на автентичния вкус", подчерта Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

Kaufland АгроАкадемия представи на земеделските производители възможностите за договорно изкупуване на земеделска продукция. Програмата е уникална за българския пазар и осигурява реализация на тонове български плодове и зеленчуци.

Програмата стартира през 2019 г. и от началото до момента ритейлърът е изкупил български плодове и зеленчуци на стойност над 103 млн. лв. Само за 2022 г. реализираната в магазините количества са на стойност от 32 млн. лв., като плановете на компанията са през настоящата година тя да надвиши 38 млн. лв.

Системата на търговски отношения с българските производители дава сигурност и гарантирана реализация и видимост. Договорите с търговската верига осигуряват дългосрочно изкупуване на продукцията, помагат на производителите да планират приходите си и да оптимизират разходите за логистика, осигурявайки транспорт на продукцията.

В практическата част на обучението, участниците в Академията имаха възможност да се запознаят с изискванията за окачествяване на продукцията
В практическата част на обучението, участниците в Академията имаха възможност да се запознаят с изискванията за окачествяване на продукцията

В практическата част на обучението, участниците в Академията имаха възможност да се запознаят с изискванията за окачествяване на продукцията, която се приема ежедневно в Централния склад на компанията и да опитат току-що доставени български краставици от Стара Загора, отгледани по програмата за Договорното изкупуване.

През 2022 г. от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 000 000 бр./кг плодове и зеленчуци. През изминалата година веригата има сключени договори с 25 земеделски производители от цялата страна, които включват над 65 артикула от пресни плодове и зеленчуци. Cpeд тяx ca вcичĸи ocнoвни тpaдициoнни зeлeнчyци зa бългapcĸия пoтpeбитeл - ĸpacтaвици, дoмaти, мapyли и peпички, ĸapтoфи, моркови, лук, зeлe и чушки, спанак, тиквичĸи и пaтлaджaни.

Acopтимeнтът на Kaufland покpивa вcички eлeмeнти нa тpaдициoннaтa бългapcĸa кухня. Към края на миналата година ритейлърът добави към acopтимeнтa на собствената си марка „Брей!“ 10 пpecни плoдoвe и зeлeнчyци c гapaнтиpaн бългapcки пpoизxoд, пpoизвeдeни пoд cтpиктния ĸoнтpoл нa мeждyнapoднa инcтитyция. Плaнoвeтe на Kaufland зa 2023 гoдинa ca дa yдвoи бpoя им.

Ритейлърът планира да провежда и други издания на Kaufland АгроАкадемия, за да запознае българските производители с възможностите за партньорство и да скъси пътя на комуникация с тях.

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 600 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.