Популярността на патладжаните се е повишила по време на пандемията от Ковид-19 и от това печелят производителите, сочи анализ на нидерландската Рабобанк. Предизвикателството за сегмента на патладжаните е да запази тази тенденция чрез целенасочени рекламни и маркетингови дейности.

Пандемията има благоприятен ефект върху цените на патладжаните. Както в Нидерландия, така и в Испания - двете най-големи страни износителки на патладжани в ЕС, производството и износът се увеличават от 2018 г. насам. Това води до ценови натиск през 2018 и 2019 г. През 2020 г., от друга страна, средната износна цена се повиши, макар да имаше по-широко предлагане. Вероятната причина е по-голямото търсене на патладжани, които може да се използват в много и разнообразни ястия.

И в Нидерландия, и в Германия покупките на патладжан са се увеличили с 30% и това е било повече от достатъчно, за да компенсира загубения оборот от кетъринга.

И все пак за мнозина патладжанът не е ежедневен продукт. Нидерландските домакинства купуват средно 480 грама патладжан годишно, което е един един голям екземпляр.

След избухването на пандемията, от март 2020 г., все по-често най-търсената дума е „патладжан“: вероятно за рецепти за приготвяне на ястия вкъщи.

 

Интересът достигна своя връх в градските райони като Рандстад, Нидерландия и Берлин, Германия.

Увеличението на производството през последните години принуждава петдесетте нидерландски производители да положат усилия, за да привличат постоянно потребителите да купуват патладжани. В противен случай има риск, когато хората са по-често извън дома си, да искат да отделят по-малко време за приготвяне на ястия с патладжан.