Във форма и по време на извънредното положение - как?

31 март 2020
Домашен лекaр / Полезни съвети
20358
 

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории.

Освен заплахата от коронавируса пред много от нас стои още една – след като всичко това приключи, да не можем да си „влезем“ в любимите дрехи.

Принудителното стоене в къщи и разполагането с много време, което да посветите на любимите домашни, за да ги поглезите с някоя вкусотия, могат да бъдат доста опасни за фигурата ви. Липсата на активно движение и богатите трапези са риск за неприятна промяна на тялото точно преди лятото.
Ето няколко актуални препоръки как да запазите фигурата си дори и при извънредно положение:

1. Направете си график на храненията. Припомнете си детските години и как са ви хранили тогава – в режим и под час. Три основни и две междинни са предостатъчно при липса на физическа активност. Междинните хранения могат да включват плодове и зеленчуци. Така ще дадете енергия на тялото си, без да злоупотребявате с калориите. Създайте си точен график на хранене – в колко часа сядате на масата и колко време ще продължи храненето (като в пионерските лагери едно време!). В противен случай рискувате да слеете две от основните хранения в едно протяжно хапване. Това не бива да се случва.

2. Планирайте менюто. Това ще ви помогне и при пазаруванията. Помислете какво ще приготвите за ядене през следващите няколко дни и направете списък за пазар. Разгледайте списъка и помислете дали избраните ястия не са твърде калорични, вредни или тежки. Опитайте се да замените някое от храненията с нещо постно (Скоро е Великден и дори и да не спазвате строг пост е добре понякога да разтоварите организма си). Пренаредете списъка и отидете на пазар. Купувайте само продуктите от списъка, за да не се окаже, че сте се презапасили с чипс или бира и изпитвате неистово желание да ги унищожите, макар че нито сте гладни, нито е време за ядене.

3. Следете калориите! При стоенето в къщи и липсата на активност, каквото е положението сега, човек изразходва по-малко калории. Физическата дейност е основен двигател за изразходването на калории, но в този период тя е ограничена. Ако при нормални обстоятелства референтните стойност за жени и за мъже са съответно 2000 Kcal или 2300 Kcal, при заседналия начин на живот те падат на около 1200 Kcal и 1350 Kcal. За да запазите теглото си, трябва да уравновесите везните на приета и изразходвана енергия. Това означава, че е добре да пресмятате енергийните стойности на продуктите и да се придържате към нискокалоричните ястия.

4. Не забравяйте да тренирате. Немислимо е да си направите 5-километровия джогинг в домашни условия, но пък точно сега имате време да се опитате да вдигнете продължителността на планка, да изпълните някоя от множеството програми за домашни тренировки от каналите за видеосподеляне и дори да се отдадете на ежедневно и отговорно силово трениране, което да подчертае мускулите на ръцете и бедрата, да стегне корема и да извади от вас неподозирана сила.

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Кои са външните сиптоми? Най-често при овцете ще откриете оток отдолу между двете долни челюсти. Другото място е да има оток и под гърдите. И при двата случая това е сигурен признак

0

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

0

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

0

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

0

Какво да правим и как да се борим с тях Ако всяка пролет се повтаря един и същи сценарий - започва хрема и кашлица, очите се зачервяват и сълзят, не бива да обвинявате единствено лошия имунитет

Последни новини
0

Продължава да се влошава състоянието на защитените местообитания и видове, най-вече вследствие интензивното селско стопанство, урбанизацията, неустойчивите горски дейности и измененията в

0

Продукти: 700 г картофи, 40 мл готварска сметана, 2 яйца, 35 г грис, 60 г брашно, 4 супени лъжици галета, 10 г кориандър, олио за пърженето, магданоз, копър

0

В този им вид субсидиите не правят по-конкурентен сектора. Страната ни продължава сериозно да изостава спрямо европейския пазар и трудно задоволява вътрешния

0

Застрашената порода конят на Пржевалски е клониран от американски учени от зоопарка в Сан Диего. За своята работа те използвали клетки, замразени преди четиридесет години

0

Протеинът Wuschel, който пречи на синтеза на вирусни протеини в растителните клетки, е открит от учени от Университета за наука и технологии в Хъфей, Китай

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Периодът, в който ябълково дръвче започва да цъфти и да дава плод, зависи от сорта, условията на отглеждане и качеството на почвата. Средно дървото започва да цъфти на възраст 5-6 години. За голямо...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Действай, а не само разсъждавай, фиксирай се върху момента, съветват будистите Два принципа от философията на дзен, които обогатяват собствения ви живот и този на хората около вас, гласят: “Действай, а не само разсъждавай” и “Бъди внимателен към ставащото в настоящия момент”. Легендарният будистки монах Бодхидхарма накарал учениците си да изгорят

1024 са новодиагностицираните с коронавирусна инфекция лица при направени общо 4406 PCR теста през изминалите 24 часа. Тоест положителни са 23.24% от тестваните. Това показват данните в Националната информационна система. Така общият брой на потвърдените случаи става 30 527, от които активни 12 366. 210 са излекуваните през последното денонощие

След над 21 г. по терените едно от явленията в българския футбол през ХХI век - Емил Гъргоров-Бадема, приключва кариерата си, разбра от него “24 часа”. За последно 39-годишният техничар бе част от състава на втородивизионния “Витоша” (Бистрица). Гъргоров остава в този клуб и във футбола, но вече като част от състава на ветераните