Причини за износване на гумите

20 януари 2020
Агротехника
10305
1 2 3 4
 

Как при тракторите да избегнем преждевременната им смяна, повредите и уплътняването на почвата

От съществено значение е да се уверите, че гумите на вашия трактор са в добро състояние както за безопасността ви, така и за джоба ви.

Преждевременното износване на гумите може да бъде причинено от много неща, но най-честите причини са използването при грешни налягания, работата в лоши условия и неправилно подравняване (реглаж) на колелата.

Подравняване

Неправилното подравняване на колелата може да бъде скъпо не само заради необходимостта от смяна на гумите, но и по отношение на икономията на гориво, особено когато сте на пътя.

Пътищата прощават най-малко при натиск на гумата настрани, когато колелата не са успоредни. Първо ще забележите това от износването по краищата на предните гуми.

Съветите тук са общи, но важат за по-голямата част от настоящите трактори. Ще ви трябва нещо, за да измерите разстоянието между колелата.

Подравняването на колелата е най-добре да се извърши след проверка (и нулиране, ако е необходимо) ширината на коловоза. Трябва да бъде измерено разстоянието между джантите на колелата отпред и отзад. То се сравнява и спрямо това се определя нуждата от реглаж.

Правилно налягане

Не е рядкост операторите да използват гуми при твърде високо налягане в тях, което може да доведе до редица проблеми.

В такава ситуация гумите стават твърди и ръбести и това прави доста неприятно карането. Сцеплението също се намалява, главно защото има по-малка контактна повърхност със земята.

Гумите също стават по-чувствителни към удар, когато са пренапомпани.

Използването при много ниско налягане също има своите проблеми. То увеличава разхода на гориво, тъй като мощността се губи при огъването и прекалено голяма част от гумата има контакт със земята.

Това огъване и подскачане има допълнителния проблем при натоварването на страничните стени и причиняването на сериозни щети на корпуса.

Освен това причинява натрупване на топлина в гумата, което прави износването ѝ по-бързо при извършване на пътни работи. Стабилността също е намалена, особено при по-висока скорост по пътищата.

Тежести и товари

Когато някакъв инвентар е монтиран на задната част на трактора, той увеличава тежестта върху задния мост и премахва тежестта от предния мост. Балансът на това тегло между двете оси е известен като разпределение на натоварването.

И е важно налягането в гумите да се регулира, за да се вземе предвид това разпределение на натоварването. Неправилното натоварване и налягане в гумите може да доведе до прекалено голям стрес у тях, което да коства по-бързото им износване или да причини повреди.

Повечето производители на гуми публикуват таблици, за да ви помогнат да направите това. Много от тях разполагат с по-сложни инструменти, в които можете да потърсите правилното налягане, а някои също предлагат дигитални таблици и приложения. Най-добрите калкулатори за натоварване на пазара са предназначени да изчисляват натоварването на оста според конфигурацията на трактора.

Уплътняване на почвата

Най-голямата предотвратима причина за уплътняване на почвата е неправилното налягане в гумите.

Налягането на гумата е приблизително същото като налягането, което упражнявате върху почвата. Следователно използването на по-широка гума при по-ниско налягане ще помогне да се намали уплътняването, да се увеличи сцеплението и да се спести гориво.

По пътя

Правилното налягане в гумите е от огромно значение, когато пътувате по пътя.

По-ниското налягане може да бъде много опасно, правейки трактора нестабилен при завиване. Пренапомпването също може да доведе до нестабилност на трактора поради липсата на защитна зона в контакт с пътя.

Най-добре е да настроите налягането, за да отговаря на работата, която тракторът ще върши най-много. Но ако превключвате от тежка работа на полето към голямо количество пътни превози, е разумно да добавите още малко въздух.

Системите за централно надуване на гуми са скъпи, но те ви позволяват да управлявате трактори с оптималното налягане в гумите по всяко време.

Технология

Технологията на гумите също помага да се преодолеят някои от тези проблеми. Гумите с подобрена гъвкавост (IF) са все по-разпространени. Те се свеждат до нов дизайн на страничната стена, което означава, че можете да настроите налягането на гумите ниско за безопасна работа на полето, като знаете, че все още ще поддържат висока скорост.

Джанти

Уверете се, че гумата е с правилния размер джанта. Дори лекото несъответствие може да доведе до лошо сцепление, неравномерно износване, напукване на страничната стена или измъкване на джантата. В краен случай може да настъпи пълната ѝ загуба, след като колелото е поставено под товар, например при тежки култивационни работи.

Редовно проверявайте джантите за признаци на напукване, корозия или повреди. Загубата на налягане може да бъде постепенна, но тя ще се превърне в постоянен проблем, ако се остави непроверен.

Подмяна на износени гуми

Помислете внимателно, преди да обмислите покупката на употребявани гуми. Съвременните гуми са сложна серия от компоненти и слоеве и въпреки че може да изглеждат добре, няма да знаете състоянието на цялостната конструкция.

Каучукът е нетраен и може да се разгради, така че трябва да помислите за подмяна на гуми, които са над пет години, дори ако изглеждат добре.

Още от Агротехника
0

12 580 нови трактора, регистрирани в Северна Америка през януари, са с 4,7% повече спрямо същия месец преди година. Току-що публикувани данни от Северноамериканската асоциация на производителите на

0

Подрязването представлява около 20% до 25% от разходите за труд на производителите Разработките на роботизирани ябълкови комбайни привличат много внимание в ябълкопроизводството

0

Използват се и за торене, правят се по индивидуални проекти според нуждите на клиентите Метеорологичните условия в последните години са най-голямата пречка за дейността на всеки земеделец

0

Значителният спад в регистрациите на селскостопански трактори във Великобритания (над 50 к.с.), наблюдаван в края на 2019 г. - ноември 558 бройки (-21.5%) и декември 657 (-22

0

Как AI и технологиите за машинно обучение помагат на фермерите и селскостопанските работници по целия свят Земеделието е много визуална индустрия. На всеки етап от хранителната верига работници с

Последни новини
0

Жълт код за силен вятър е в сила за цялата страна за 24 февруари, сочи справка на сайта на НИМХ. Във всички области около и след обяд ще духа силен и бурен северозападен вятър с пориви от 20 м/с до

0

Поленът е изключително богата храна. Състои се главно от протеини и аминокиселини, мазнини и въглехидрати (захари). Освен това е с богато разнообразие от минерали, витамини и микроелементи

0

С просушаването на почвата и възможността тя да се обработка, започва работата в зеленчуковата градина. Ако през есента е направено основно торене с оборски тор, както и с фосфорен и калиев тор

0

През страната ще премине студен атмосферен фронт. Ще бъде ветровито, преди обяд в Северна България, а след обяд и в Южна северозападният вятър ще е силен до бурен

0

Приоритетно трябва да се довърши подхранването с азотни торове Драгомир Атанасов, агрометеоролог През изтеклия период агрометеорологичните условия се определяха от топло за сезона време

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:На някои от директните сортове листата също стават червени, но мноо често е от климатични промени и дефицит или излишък на елементи.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Входът на "Басейнова дирекция" в Пловдив, където тази сутрин започнаха претърсвания и арести, се пази от спецполицаи", видя репортер на "24 часа". Униформените не допускат никакви външни хора в сградата. Преди малко в нея влезе обвинителят от Окръжна прокуратура Марин Пелтеков. Все още няма официално съобщение за причината за арестите

Шофьорът на автобуса от градския транспорт, в който 14-годишно момче беше нападнато и съблечено до кръста, днес ще даде официални обяснения по случая. Водачът е с 19-годишен стаж и е един от най-добрите шофьори. Това коментира пред БНТ Стилян Манолов, директор на "Столичен автотранспорт" - Дружба. Камерите в автобуса показват

Египетски археолози откриха скрити камери в 3400-годишната гробница на Тутанкамон, които може да са последният дом на "загадъчната" царица Нефертити, съобщи в. "Дейли мейл". Нефертити е управлявала Египет от 1353 г. пр. н. е. до 1336 г. пр. н. е. Тя е била или майка, или мащеха на Тутанкамон. Египтолозите мислят