Новите трактори 6M, 7R, 8R/RT/RX и комбайнът 9X не бяха единствените звезди на щанда на John Deere на Agritechnica. Посетителите също бяха привлечени от някои изследователски проекти, над които компанията работи.
Обгърната в тайна до откриващата сутрин на шоуто, бъдещата технологична зона съдържаше девет различни прототипа за електрификация, автономия и изкуствен интелект.
При тракторите акцент бе първата непрекъснато променлива трансмисия с електромеханичен разделител на мощността - eAutoPowr, която е носител на златен медал. От деветте експоната в технологичната зона, това е единственият, който ще бъде в производство на новите трактори от 8 серия през 2020 г.
Автономният електрически трактор, видян за първи път на среща на дилъри във Валенсия, Испания, през септември, също стигна до Agritechnica.
С кодовото наименование Joker project и продукт от проекта Feldschwarm, целта на автономната концепция, която комбинира гумено задвижван (вериги от Zuidberg) електрически задвижващ агрегат с интегрирано прикачване, е да разберете колко мощност можете да постигнете чрез такова превозно средство.
Имаше информативно видео, но това, което то не показа, е, че електричеството се доставя чрез външен кабел. Общата мощност от 500 kW (680 hp) е равномерно разделена между колелата/веригите и машината и е възможно да се добавят до 15 т баласт към автомобила.
Продължавайки с тракторите, John Deere също има проект, за да види дали е възможно един надзорен орган да контролира до четири автономни овощни трактора, снабдени с интегрирани пръскачки за култури.
Демонстрирана на предната половина на 5125R, технологията за насочване на зрението включва три чифта стерео камери отпред и от всяка страна на трактора. Снимките от тях и от Lidar сензора се комбинират в 3D карта за генериране на виртуален свят около трактора. Супервайзърът има достъп до всички тези изображения.
Когато резервоарът за пулверизатор е празен, тракторът автоматично записва точното място за връщане. Посочените предимства на технологията включват по-малко излагане на операторите на пестициди и възможност за увеличаване на производителността с над 30%.
Този конкретен проект се изпълнява от около две години, но John Deere работи с подобни системи от поне 15 години.
Безопасността се разглежда като приоритет номер едно при всички работещи прототипи на щанда и следващият етап на този проект за усъвършенстване на това и допълнително тестване на концепцията е с четири трактора в овощна градина в Северна Америка, където натоварването на супервайзъра също ще се документира.
Че ролята на шофьора на трактора може да се промени към по-ръководна, беше показано с концепцията на кабината Command, която подчертава новите възможности за изкуствен интелект.
В тази визия за бъдещето няма волан. Вместо това той е сменен за голям централен сензорен дисплей, който електрически се плъзга от пътя до по-ниска позиция за пътуване по пътя.
Интегрирана с други трактори и машини, новата концепция за работа интегрира данни за времето в реално време, индивидуални предварителни настройки и процедури за управление на работата.
Помислете за това по отношение на мобилен офис или „команден“ център, където надзорен орган ще управлява други „свързани“ трактори. Все още не се знае колко може да са те, но джойстикът ще може да се използва за управление, ако възникне нужда.
Надзорният орган ще може да извиква изображения от камери на другите трактори и машини и дори да изпраща дрон, за да следи напредъка от въздуха.
Компанията признава, че все още е рано, но че вече са изминали дълъг път с дигитализацията и свързаността. Всъщност много от цифровите инструменти, използвани в концепцията, вече се използват в продуктите на John Deere.
Централният етап в бъдещата технологична зона беше запазен за електрически компактен трактор, базиран на серията John Deere 1. Основна характеристика е високата мощност на PTO, позволяваща косене на повече от 10 000 кв.м. тревна площ с едно зареждане на батерията с продължителност 4,5 часа.
Коментари