Учени отговориха на въпроса „Дали потребителите ще консумират генетично модифицирани храни, ако разберат науката зад тях?“, съобщава Агробиоинститут.

Психолози и биолози от Университета на Рочестър, Университета в Амстердам и Университета в Кардиф проведоха проучване и отговорът, който получиха е "Да". 

Учените са изследвали различни фактори, които могат да повлияят на нагласите на потребителите към генетично модифицирани храни и са открили, че знанията им за тези храни са най-важният определящ фактор. Той е над 19 пъти по-значим от други фактори като социално-икономически статус, раса, образование, възраст и пол

Изследването показа, че специфичните познания за генетично модифицираните храни са независими от общите научни познания на дадено лице. Проучването е проведено в първо в САЩ, след което е повторено във Великобритания и Холандия.

За да да преодолеят липсата на познание, учените проведоха петседмично обучение на 231 студенти в САЩ на основите на ГМ технологията. Проучването показва, че след изучаването на науката за ГМ технологията, отговарящите са имали по-положително отношение към ГМ храни, по-голяма готовност да ги ядат и понижено възприемане на ГМ храни като рискови.

Резултатът от проучването, публикувано в списание „Journal of Environmental Psychology“