Как да се храните през зимата

04 декември 2018
Домашен лекaр / Полезни съвети
28080
 

Дори за здравите хора с нормално храносмилане е добре да съобразяват храненето си с потребностите според сезона. За всеки е естествено и напълно нормално, че лятото носим леки рокли, а през зимата обличаме топли палта.

Същия принцип спазваме и при храненето. В студеното време храната трябва да затопля, да е богата на хранителни вещества и на мазнини (авокадо, ядки, домашно несолено сирене). Храната трябва да дава енергия и да укрепва имунната система.

Правило 1

70 на сто от имунната система е в червата. За да се поддържа здравето, е необходимо да се сведат до минимум ферментационните процеси. Изключете всички бобови растения, сурови зеленчуци (най-добре е да се пекат на фурната), алкохол, газирани напитки и сокове от кутии. Предпочитайте да печете без мая.

Правило 2

Добавяйте към ястията "сгряващи" подправки. Куркумата и карамфила са подходящи за печене на зеленчуци и сосове. Мащерката, розмарина, естрагона са за риба, месо и домашни птици. Добавете канела към сладкиши и топли напитки. Подправянето не само ще обогати вкуса на храната, но и ще подкрепи тялото в трудния зимен период.

Правило 3

Включете гореща супа в ежедневното си меню. Много полезни през зимата са италианската зеленчукова супа, както и пюре от тиква, морков или цвекло със соево мляко. Супата бързо засища и затопля.

Правило 4

Има и добра новина! Минималните калории, които трябва да се приемат всеки ден през зимата, трябва да се увеличат с 200-300 калории. Включете в менюто "активен" белтък под формата на постно месо, риба, пилешко. При това не трябва да намалявате физическата активност - в противен случай ще наддавате на тегло.

Правило 5

В студено време имаме недостиг на "слънчевия" витамин D. Той участва в синтеза на допамин - това са нашите емоции, настроение, мотивация и енергия. Витамин D поддържа организма в борбата срещу възпаленията и инфекциите, което е изключително важно през студения сезон! Вълшебният витамин е в големи количества в мазнините на морската риба, хайвера, черния дроб на треска, жълтъка от яйца и лененото масло (отлична замяна на зехтина през зимния период).

Правило 6

За да не бъдете депресирани през зимата, да имате тонус и да спите добре, вие се нуждаете от триптофан. Това е мощен коктейл от серотонин ("хормона на радостта") и мелатонин ("хормона на младостта"). Подходящи храни са пуешко, заек, риба, морски дарове и морски водорасли, ядки, сирена и извара.

Правило 7

В менюто е желателно да се ограничат продуктите, които съдържат излишна фруктоза. Тя често предизвиква ферментационни процеси, последвани от възпаление на червата. Намалете крушите, мангото, гроздето, стафидите и сините сливи. Ако искате нещо "вкусно", по-добре е да изберете мандарини, киви, узрели банани и ананаси. (ХФ)

Как да се храните през зимата

Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
0

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

0

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории

0

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

0

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

0

Какво да правим и как да се борим с тях Ако всяка пролет се повтаря един и същи сценарий - започва хрема и кашлица, очите се зачервяват и сълзят, не бива да обвинявате единствено лошия имунитет

Последни новини
0

Ако имате 300 дка зеленчуци и направите 3 окопавания, ще трябва да платите между 45 000 и 63 000 лева. За същите декари, окопавани с такава машина, ще имате само около 3000 лв

0

NEW HOLLAND проектира цялостна гама от рециклирани компоненти с услугата REMAN PARTS Като алтернатива на оригинални резервни части, NEW HOLLAND проектира цялостна гама от рециклирани компоненти с

0

Цените на зърнените култури се повишиха в края на изминалата седмица, поради засиления потребителски интерес, тъй като първите данни за събиране на реколтата в Европа бяха разочароващи

0

Особености при отглеждане на нетрадиционни за страната едногодишни и многогодишни зеленчукови култури (манголд, пащърнак, кейл; аспержи, артишок, ревен и девисил) и схеми за торене са подходящи за

0

Продажбите на дребно в еврозоната и в целия ЕС отбелязаха рекорден отскок през май с оглед на започналото разхлабване на рестриктивните мерки, които бяха въведени за ограничаване разпространението на

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:Петната със сигурност са симптоми на картофена мана. Завиването на листата по вероятно е резултат на неблагоприятни стресови условия. Едва ли е вирусно заболяване, тъй като то е придружено и с друга...
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Мария Игнатова ще заеме мястото на Венета Райкова в предаването “Папараци” по Би Ти Ви от есента. Форматът ще бъде доста променен, ще продължи да наблюдава светските личности, но вече с повече хумор. Променя се и името, ще се казва “Папараци - ново 20!”. Гостите в студиото, които ще застават срещу водещата Мария Игнатова

174 са новозаразените с COVID-19 у нас, което е със 111 повече от вчера.  Това сочат данните на Единния информационен портал.  За последното денонощие от COVID-19 са починали четирима пациенти.  Рекорден е броят на заразените с коронавируса в София - 86. През последното денонощие са направени общо 2775 PCR-теста

"Вердер" остава динозаварът на Бундеслигата! Емблематичният за германския футбол отбор, в който помощник-треньор е Илия Груев, а част от състава е неговият син и съименник, преодоля мъченически баражите и остава в елита. В реванша бременци, които завършиха 16-и в I лига, направиха 2:2 при гостуването на "Хайденхайм"