Любомир Коралов

Според прогнозите на специалистите през 2016 г. по най-различни причини, и климатични, и производствени, и финансови, конкуренцията на агропазара за техника силно ще нарастне. Пазарната обстановка се усложнява и от непрекъснатите неясноти около субсидиите- ту ги има, ту ги няма. Всичко това беше отбелязано от експерти и журналисти и по време на БАТА АГРО пролет в Стара Загора.

Вносители и производители на техника реагираха адекватно като не криеха безпокойството си от несигурността на пазара. Фирмите предлагаха на посетителите на БАТА-та най-атрактивни форми на общуване и демонстрации на качествата на машините, които бяха изложили на своите щандове. При проявен интерес и първи контакти за евентуални сделки представители и дилъри на едни или други брандове предоставяха на евентуалните клиенти своите специални програми за закупуване на техника и схеми за облекчения или промоционални плащания.

В това отношение особено активно работеха хората на FARMER MACHINERY, които освен със своята оптимизирана организация, освен с освежената си и променена визия успешно реализираха новата си фирмена политика на активно отношение към фермерите, клиенти и партньори на компанията. Т.е. състоянието на пазара и

нарастването на конкуренцията

се отразиха благоприятно върху подходите на екипа на FARMER MACHINERY към нуждите и изискванията на потребителите. Отношението към тях е станало водещо в стратегията на фирмата за връщането й обратно сред първите четири играчи на пазара през 2017 г., посочи в свое интервю пред в."Български фермер" НИВ ШВАРЦ, управляващ партньор във FARMER MACHINERY. Той очерта и конкретните стъпки за възстановяване и укрепване на пазарните позиции на компанията в сложната бизнес ситуация в българското земеделие. Ако в миналото и досега са предлагали, например, сеялките KURT, то днес вече продават не просто продукта, продават сеитба. Т.е. предлагат на фермерите най-добри, цялостни и ефективни, решения за всички елементи от селскостопанската дейност- сеитба, почвообработки, култивиране, торене, пръскане, жътва както и за другите важни полски работи.

При нарастващото пазарно движение екипът на FARMER MACHINERY поставя в центъра на внимание нуждите и интересите на клиента и неговия стремеж към успешно земеделие.

Визуално това е отразено в един знаков кръг на клиента който добре изпъква върху корицата на продуктовия каталог на фирмата. Той съдържа секторите от дейности, които заобикалят фермера-клиент и се реализират резултатно от компанията. Т.е. КРЪГЪТ се разделя на най-съществените агроетапи през годината, като във всеки един от тях се предлагат оптимални решения и се поставят на преден план нуждите на производителите.

Това изисква по-висока експертност, повече знания, повече професионализъм и по-тесни връзки с клиентатите и с доставчиците. Постигането на тази цел и стремежът да се увеличава пазарния дял на тяхната продукция са заложени и в ядрото на специална разгърната програма, предложена от спецовете в една от най-важните марки в портфолиото на FARMER MACHINERY. Става дума за световния лидер в производството на телескопични товарачи, френската фирма MANITOU GROUP. Миналата година тя произведе 500-хилядния си товарач

Тогава е създадена и специалната програма за работа със земеделските стопани под надслов ОБЩА ЦЕНА НА СОБСТВЕНОСТТА. С нея мениджмънтът на концерна се обръща директно към клиентите с конкретно послание: закупуването на телехендлер MANITOU е отлична инвестиция.

Програмата, както ни обясни ЕМАНУЕЛ САНТА, мениджър на бранда в направление Продажби на Балканите, представлява един вид софтуер, който събира и изчислява всички данни от спецификациите на машината. Идеята на създателите на тази интересна и резултатна бизнес инициатива е да се покаже и на фермерите-купувачи, а и на целия пазар, че не само продажната цена е важна

Важна е, както посочи г-н Санта, съвкупността на всички финансови, технически и продажбени параметри, които вървят с тази инвестиция. Така земеделският производител има пълна картина за действителната стойност на вложението си и получава възможност да си направи точни разчети за рахода и за възвращаемостта от него.

Програмата отчита всичко- дори и цената на резервните части, и на сервизното обслужване, и на консумацията на гориво, и на труда на оператора и т.н.

Така оценена, машината се продава на най-точната и добра цена. Без всякакви изненади. Това е факт, който се приема положително от фермерите. При такава пълна информация те знаят какво ще купят и няма да бъдат изправени пред неприятни сюрпризи. Което не рядко се случва, особено при покупки на машини от втора ръка. А това дава възможност и на фирмата да увеличи своите продажби. Тя продава не само с ритъма, с който расте пазарът, но и чрез програмата се увеличава пазарният й дял като цяло в сравнение с останалите играчи, уточни г-н Санта.

И ОЩЕ НЕЩО

Трябва да се отбележи, че има и други, твърде интересни, идеи за нови промоционални и рационални формули, които търговците на техника разработват и предлагат интензивно на своите клиенти и партньори. Някои използват Премиум пакети за оптимизиране на разходите, други съставят и прилагат конкретни програми за конкретен тип машини. Такава е Програмата за трактори, при която за всяка нова купена машина ползвателят получава безплатна доставка на трактора, безплатен сервиз и резервни части на половин цена. Има и Програма за комбайни наречена "Първо жънеш, после плащаш". При нея фермерът може да вземе машината преди жътва с 15% първоначална вноска. И едва след това да започне през септември лизинговите си вноски, както са по договор.