"В България се внасят гумено-верижни трактори повече от 15 години. Те получават разрешително за движение по републиканската пътна мрежа. От два месеца насам АПИ реши, че законодателството в България не й дава правно основание да разрешава движението на такива машини. Не е правена промяна в законодателството, просто някакво ново тълкувание. Влизаме в жътвена кампания и няма как по средата на сезона тези машини да спрат".
Това разказа пред БНР Илия Проданов, председател на Асоциацията на зърнопроизводителите. Вчера той пусна по темата и пост във фейсбук.
"Вчера тръгна сериозна акция от страна на ДАИ, на органите на МВР. Всички машини се спират по пътищата, по време на жътва. В Добрич вече има написан акт на колега – 16 хиляди лева, защото се е качил с трактора на републиканската пътна мрежа. Това е подигравка с труда ни! Има определени участъци, при които няма как да избегнеш качването", посочи той.
Разликата между гумено-верижните и верижните машини е огромна, обясни още Проданов. Един тир може да нанесе десетки пъти по-голяма вреда, посочи още той.
От АПИ казват, че има нужда от промяна в законодателството, поясни председателят на Асоциацията на зърнопроизводителите.
"Агенцията не издава разрешително на нито един земеделски производител с гумено-верижна машина, а на търговските компании, които внасят машини, се оказва, че издават".
Този въпрос трябва да се изчисти бързо, настоя Проданов.
Той не изключва възможността, когато приключи жътвата, земеделците да запалят машите и да ги подкарат на протест към София.
Коментари