Преди двадесет дни Fruits Rouges & Co започна кампанията си за производство на малини съвместно с местни производители. Кампанията за френските малини беше много очаквана, тъй като този малък червен плод вече е станал част от хранителните навици на французите, информира FreshPlaza.
"Като търговец, специализиран в червените плодове, нашето призвание е да популяризираме консумацията на малини и да демократизираме присъствието им по рафтовете. През последните години работихме усилено, за да постигнем това, и днес малините могат да се ползват през цялата година. Както и при други референции, когато френската продукция се появи на пазара, потребителите искат да купуват френските продукти", обяснява Стефан Декурсел, ръководител на филиала за пресни плодове във Fruits Rouges & Co.
Бавно начало на сезона
Въпреки ясните очаквания на потребителите, началото на сезона е трудно. "През 30-те ми години в бизнеса рядко съм се сблъсквал с толкова бавен старт на сезона в Северна Франция. Той се дължи на прекомерното предлагане на испански и марокански продукти на пазара, както и на неотдавнашния горещ период в производството, който спря реколтата от малини. Температурите също бяха необичайно ниски, което възпрепятства развитието на плодовете", казва още Декурсел. В момента предлагането е доста ограничено и дори има прогнози за недостиг във времето около националния празник на страната (14 юли).
Стабилно френско производство
Производството на достатъчни количества малини за снабдяване на френския пазар е основно предизвикателство, с което Fruits Rouges & Co се стреми да се справи всяка година.
"Във Франция производството не отговаря на пазарното търсене. В миналото цените не бяха достатъчно спрямо финансовите и други усилия, полагани от производителите. Друг фактор, ограничаващ развитието на производството, е работната ръка. Малините са много трудоемки, като на тях се падат 70 % от разходите. Това поставя френските малини в по-неблагоприятно положение в сравнение с португалските, испанските и мароканските им аналози, където разходите за труд са много по-ниски", обяснява Стефан Декурсел.
За момента обаче компанията му е доволна от цените, които Декурсел намира за доста изгодни за френските производители.
Коментари