Кампанията за жълт лук във Франция през 2023 г. изглежда по-обещаваща от тази през 2022 г., която беше "катастрофална" по отношение на обемите и цените. Оливие Маго описва настоящите проблеми, с които се сблъсква Solema-Luzo, френска компания, специализирана в производството на алиуми.

Кампанията започва с "много високи цени"

Френските добиви са "много добри тази година, със средни размери (4/6 и 5/7, и малко под 6/8), информира FreshPlaza. На пазара обаче цените са "много високи" в момента. Това е чудесно за производителите, които биха искали да поддържат високи цени и да "живеят от труда си". Но тенденцията може да се обърне по-рано от очакваното, като се има предвид ситуацията в други страни, които "изпитват сериозни затруднения с реколтата си.

Такъв е случаят в Индия например, където тазгодишните добиви са намалели значително. Поради това правителството въведе 40% данък върху всички продукти, преминаващи през границите ѝ. Африканският и азиатският пазар обикновено се снабдяват с продукти от Индия, така че сега могат да се обърнат към Европа".

Подобна е ситуацията и в Испания, която преживя "катастрофално начало на кампанията заради сушата". Стоката е силно увредена и в по-голямата си част ще отиде за преработка.

Същото се отнася и за Нидерландия поради лошото време.

"Сеитбата беше силно затруднена поради излишъка на вода, което принуди производителите да сеят късно, а последвалият през май студ доведе до забавяне на вегетацията".

Френските шалоти имат "слаби продажби"

В продължение на почти 6 месеца Оливие Маго изпитва затруднения в продажбите на шалот, подобно на много други оператори. Миналата година цените са били изключително "по-ниски от тези на лука", но тази година Оливие говори за "психологически срив, тъй като потребителите смятат шалота за скъп продукт".