Първият EOX-175 е напуснал завода и е на път да започне полеви тестове

Разработена от нидерландската компания H2Trac, машината идва като продължение на 210 к.с. (160 kW) електрически трактор, известен като Multi Tool Trac (MTT). Международната аудитория имаше възможност да го разгледа на Agritechnica през 2017 г. Обратната връзка беше, че електрическото задвижване е страхотно, но 10-тонният носач на инструменти е твърде тежък, дълъг и висок. Така че изобретателите се върнаха обратно към чертожната дъска, за да обмислят начини за намаляване на теглото, дължината и височината.

Беше решено, че EOX-175 (Electric ox) е

най-подходящ за култивиране, сеитба и пръскане във фермата

Сглобен е в работилница в Арнхем в източната част на страната и е завършен със същата яркозелена боя като MTT. Но средно монтираната връзка е премахната, което съкращава междуосието до 3,5 м (при МТТ е 5,5 м) и намалява теглото до около 7 т.

Разположен в задната половина на основната рама, единствената функция на четирицилиндровият дизелов блок FPT със 175 к.с. е да захранва високоскоростен генератор (под кабината). Електрическото задвижване, разбира се, също се управлява по електронен път. Това има много предимства. Контролът на всички задачи може

да бъде организиран много точно

Работата се осъществява чрез ясен и лесен за четене сензорен екран. Можете също така да го извадите за дистанционно управление. 35 kW литиево-йонна батерия е поставена в предната половина на рамата.

Хидравличната помпа е свързана към 100-литров резервоар за гориво (налягане 200 бара). Това задвижва плъзгащите се оси, кормилните цилиндри, повдигането/спускането на предните и задните свързващи рамена и осигурява хидравличен поток за уредите.
Ширината на колеята може да се променя с бутон в кабината от 2,25 до 3,20 м. И докато EOX-175 е създаден за 3-метрови системи, той

може да се използва и с по-широки машини

С голям пътен просвет от 70 см можете да шофирате през всяка култура без повреди. В момента максималната скорост е 25 км/ч (напред и назад). В бъдеще ще се предлага опция от 40 км/ч.
В момента H2Trac разговаря с няколко потенциални нидерландски и германски клиента и е уверена, че бързо ще намери купувачи за първите машини. Планът е да се направи малка партида преди края на тази година.

Очаква се всяка машина да струва около 280 000 евро, въпреки че компанията може да отдаде първата партида под наем за около 60-70 евро/час, за да включва цялостен сервиз, поддръжка и актуализации на софтуера. 

В момента максималната скорост е 25 км/ч (напред и назад), като в бъдеще ще се предлага опция от 40 км/ч
В момента максималната скорост е 25 км/ч (напред и назад), като в бъдеще ще се предлага опция от 40 км/ч