Вчера пазарите бяха в капан между бичите елементи и риска от повишена волатилност, предизвикан от очакването на днешния доклад на USDA.

Сред подкрепящите фактори са слуховете, идващи от Русия за евентуално увеличение на износните мита от средата на февруари за ограничаване на вътрешната инфлация.

Освен това снощи Египет обяви търг за доставка на пшеница от 18 февруари до 5 март.

В Аржентина производителите продължават да се оплакват, като задържат продажбите, въпреки облекчаването на разпоредбите за износ на царевица, а именно ограничение на продажбите до 30 000 тона на ден. Тези мерки не са достатъчни и удрят местните оператори.

На международната сцена може да се отбележи друга продажба на 132 000 тона американска соя в Китай и 108 500 тона царевица в Колумбия.

Цените на палмовото масло паднаха тази сутрин в Куала Лумпур след 30% спад на износа през първите 10 дни на януари, в сравнение със същия период през декември. Цените на рапицата и соята обаче остават стабилни.

Цената на петрола остава стабилна и е 52,50 долара за барел тази сутрин в Ню Йорк. Курсът на долара днес беше 1,22140 спрямо еврото и 74,50 спрямо рублата.

Ща се отнася до времето в равнините на САЩ там има малко благоприятни валежи. Трябва да се следи и понижението на температурите, което се очаква през следващите няколко дни в Черноморския регион.

Американски пазар

Очаква се днешният доклад на USDA да покаже лека ревизия към увеличаване на производството на пшеница в Русия и Австралия.

За царевицата ще бъдат внимателно наблюдавани два показателя: износът в САЩ и потреблението на етанол.

При соята търговците ще отделят много внимание на оценката на бразилската реколта.

Фондовете вчера бяха нетни продавачи на 12 500 партиди царевица, 4500 партиди соя и 3500 партиди пшеница.

Черноморската логистика

През 2020 г. товарните превози на зърно с железопътен транспорт в Русия достигнаха 27,9 млн. тона, което е нов рекорд. Предишният рекорд беше поставен през 2018 г. - 27,1 млн. тона.

За сравнение, през сезон 2019/2020 са изнесени 43 млн. тона зърно. Логистиката в черноморските страни, която често бива критикувана, че е слабото звено във веригата, постепенно се подобрява.

Тази година и логистиката в Украйна стана много по-гъвкава и разходите за нея бяха намалени. Всъщност конкуренцията между железопътния и автомобилния транспорт става все по-голяма.