Водачът ще бъде оптимално свързан с дигиталната ферма в мобилния си офис

Как ще се развият кабините на тракторите през следващите десет години? Австрийският производител Steyr смята, че кабините няма да станат по-големи, но ще бъдат по-тихи, оборудвани с по-добро окачване и по-просторни. За разлика от настоящата кабина, която е пълна с циферблати, работни терминали и кабели. И най-вече водачът ще бъде оптимално свързан с дигиталната ферма в мобилния си офис.
Кристиан Хубер, вицепрезидент по управление на тракторни продукти в Steyr, казва, че ще отнеме много време, преди кабината на трактора да изчезне. „В повечето страни ще отминат десетилетия, преди феноменът на големите трактори да се управляват автономно да бъде разрешен от правителствата и застрахователните компании. Така че да, смятаме, че кабината ще остане неизменна част от трактора."

Автономно шофиране

Независимо от това, съвременните трактори имат технология, която им позволява да се движат автономно. Това дава на водачите повече време за други неща, отколкото просто да се намесят, когато нещо се обърка. За да позволи на операторите да прекарват времето си по полезен начин, Steyr иска да гарантира, че кабината е оптимално свързана цифрово. Както с цялата информация на борда на трактора и машината, така и за комуникация с външния свят. „Например земеделският производител ще има актуално местно време и ще може да предприеме действия, свързани със системите за управление на точността“, споделя Хубер.

Окачване на кабината

Самата кабина също е свързана с трактора по по-интелигентен начин. Например системата за окачване на кабината работи заедно с окачването на предния мост, амортисьора на системата за прикачване (отпред и отзад) и окачването на седалката.
В резултат на това водачът на бъдещето на практика „плава“ из полето. Междувременно той или тя може да говори необезпокоявано със служител, който има проблем. Защото, отчасти благодарение на напълно електрическите задвижващи системи, кабините също стават много по-тихи. „Смятаме, че почти безшумната работа (65 dB) е много възможна“, заключва Хубер.