Тези с дизеловите могат да бъдат по-трудни за забелязване и диагностициране

Независимо дали управлявате голяма или малка ферма, работата на трактора може да бъде безценна. За съжаление, както при всичко, което има двигател, той понякога се чупи. Тракторните двигатели са различни от автомобилните, особено ако работят на дизелово гориво. Това означава, че проблемите с двигателя може да бъдат по-трудни за забелязване и диагностициране.

Това свежда опциите ви до две основни - да наемете механик, който да го оправи на място във вашата ферма, или да платите, за да изтеглите трактора си в сервиз. И двете опции обаче могат да бъдат скъпи.

За да спестите малко пари, защо да не опитате сами да отстраните проблемите си с двигателя? Какво трябва да търсите в неизправен двигател и какъв вид отстраняване на неизправности можете да направите у дома, дори и да нямате опит с дизелови двигатели?

Ето няколко признака и съвета, по които можете да разберете, че двигателят на вашия трактор може да има проблеми и какво означават те.

Дизел или бензин

Дизеловите двигатели са по-често срещани при тракторите, но някои по-нови модели работят само на бензин, защото е по-евтин в дългосрочен план. Въпреки че могат да ви спестят пари от гориво, бензиновите тракторни двигатели са по-сложни и имат повече части, които могат да се счупят. Така че ще се съсредоточим предимно върху дизеловите трактори.

Най-добре вземете лист и химикал и отбележете всички необичайни симптоми, когато се опитвате да стартирате или използвате трактора си. Дори и да не можете да разберете какво не е наред сами, това ще бъде безценен инструмент за вашия механик.

Не пали

Един от най-големите проблеми, с които ще се сблъскате е, че двигателят ви просто не пали. Той дори не се доближава до старта. Може да чуете щракване, когато завъртите ключа, но това е всичко.

Най-честата причина, поради която двигателят не пали е просто батерията. Или самата батерия е мъртва - клемите са корозирали, така че токът не може да преминава през тях, или кабелите на батерията са повредени.

Проверете клемите и кабелите на вашата батерия и я тествайте. Ако нямате под ръка тестер за зареждане, можете да извадите батерията и да я занесете в почти всеки магазин за авточасти - повечето от тях предлагат безплатно тестване на батерии.

Ако двигателят ви запали, но просто стартира трудно, има два основни проблема, които трябва да търсите - и двата са свързани с горивото.

Първо проверете горивния филтър и горивните тръбопроводи, които вървят от резервоара към двигателя. Запушеният горивен филтър или горивни тръбопроводи могат да попречат на дизела да стигне до мястото, където трябва да отиде, като ефективно задушава енергийното захранване на вашия двигател. Почистването или подмяната на вашия горивен филтър често е всичко, което е необходимо, за да премахнете запушването.

Друг проблем може да бъде лостът за управление на горивото на самия двигател. Ако е задръстен, той ще предпази горивото да стигне до двигателя, дори ако горивният филтър е чист. Първо определете защо е задръстен. Ако все още се движи, помислете за пръскане на подвижните части със смазочно масло, за да се задвижат отново.

Стартира, но спира след миг

Ако имате трактор, който работи на дизелово гориво, не искате да слагате в него нищо друго освен дизелово гориво. Ако двигателят ви започне да умира след миг, това може да означава, че има нещо друго в горивото ви. Бензинът и дизелът се запалват по два различни начина - дизелът се запалва при компресия, така че когато буталото компресира гориво-въздушната смес в цилиндъра, той автоматично се запалва. Бензинът изисква допълнителна искра, за да се запали - затова се добавят свещи в бензиновите двигатели.

Това ще прозвучи странно, но... отидете да подушите резервоара си за гориво. Дизеловото гориво и бензинът имат две много различни миризми. Така че, ако мирише на газ в дизеловия резервоар, трябва да го източите и да измиете горивната система, преди да го напълните с дизелово гориво.

Прегрява

Прегряването на двигателя е почти изключително проблем с охладителната система. Така че нека оставим двигателя за малко и да разгледаме радиатора.

Първо предупреждение: никога не се опитвайте да отваряте капачката на радиатора, когато двигателят е горещ. Охлаждащата течност е под налягане, в допълнение към това е много гореща и може да изстреля капачката ви и да ви попари с горещата пара.

След това се уверете, че вашият радиатор действително има охлаждаща течност в него. Празният радиатор не може да си свърши работата. Не използвайте вода от чешмата, за да го напълните - тя често е пълна с минерали, които могат да запушат вашия радиатор и да създадат още по-големи проблеми. Вместо това използвайте смес от 50/50 от правилния антифриз, смесен с дестилирана вода.

Можете да издухате перките на радиатора със сгъстен въздух, ако са мръсни или кални. Мръсните перки пречат на радиатора ефективно да понижава температурата на охлаждащата течност, но внимавайте да не огънете някоя от перките, докато ги почиствате.

Ако основното отстраняване на неизправности, което сме изброили тук, не решава проблема ви, време е да се обадите на специалист. Уверете се, че поддържате списък с всичко, което сте опитали, за да има добра представа откъде да започне.