Най-важните характеристики на добрия камион

01 юли 2019
Агротехника / Полезни съвети
27720
 

Сред професионалните шофьори с право да управляват камион често се срещат пристрастия в мненията за това какво прави един камион надежден и истински добър. От емоционални преценки до радикални становища относно качествата на марките и моделите могат да се чуят от спецовете, но все пак, не са много на брой определените характеристики, на които трябва да се обърне внимание, когато се избира камион.

Видът на товара, за който камионът е предназначен.

В зависимост от вида на товара, за който един камион е предназначен, има регулации, които трябва задължително да се спазват. Те са различни за отделните видове камиони, затова предварително се запознайте с правилата, които са строги и не позволяват никакви отклонения. Освен на българското законодателство, те трябва да отговарят и на европейските директиви, които не подлежат на промяна при никакви обстоятелства.

Утвърдената марка – важна ли е тя?

Тази характеристика не е водеща и не би трябвало да се следва сляпо, но не е и маловажна. Една марка сама по себе си говори за всичко, което е демонстрирала в своите модели през годините. Камионът, тази сериозна машина, не е просто каприз или вид израз на престиж, а много повече – трябва да върши тежка работа, да не ви предаде на пътя, да бъде устойчива и т. н. От управляващите камиони винаги се научават много и полезни факти за ефективността и особеностите на товарните МПС, а най-често се спрягат марки като DAF, MAN, Iveco, Scania, както и Renault. И разбира се, звездното име Mercedes.

Просторната кабина – комфортът на шофьора е от значение!

Няма две мнения относно твърдението, че по-просторната кабина представлява по-голямо удобство за шофьора. Например, при новото поколение камиони Scania е въведен нов топ модел спална кабина с плосък под за най-взискателните водачи. Ако кабините са проектирани с внимание към най-малкия детайл, за да отговорят на сегашните и бъдещите изисквания на клиентите, както и на законодателите, то те предоставят напълно нови възможности за функционалност на камионите.

Автоматиката – удобството на всяка съвременна машина.

За предпочитане е повечето камиони да бъдат с автоматични предавателни кутии, тъй като някои шофьори могат да бъдат не съвсем подготвени, което се компенсира от автоматиката – тя реално извършва 90% от работата и запазва самия камион.

Динамиката да се регулира правилно.

Регулирането на динамиката на камиона може да предотврати големи опасности и да спаси човешки живот, освен товара. Предвид нестабилната пътна настилка, сроковете за изпълнение на дадена работа с определено време за курс, както и внезапно изникващите препятствия, могат да повлияят на возията. Затова е важно да се разчита на нужната динамика, за да бъде правилна експлоатацията на камиона.

Натоварването трябва да бъде адекватно.

Капацитетът и товароподемността на един камион пряко зависи от типа му. Натоварването трябва да бъде адекватно на целите, за които се използва возилото, на материалите, които пренася с него, и дори на пътната обстановка и настилка. Претоварването не само, че е опасно, но също води до санкции спрямо водача на камиона, ако се констатира такова.

Авточастите за камиони – качество 100%.

Как да изберем надежден доставчик на авточасти за камиони? Когато става дума за такава тежка машина, качеството не търпи никакъв компромис. Онлайн магазините ви предлагат пълна гама от резервни части за много марки камиони, с различен капацитет. Можете да намерите всичко за охлаждането, спирачната сиситема, съединителя, пружинното окачване, кормилното управление, задвижването и окачването на колелата, електрическата, горивната и запалителната система, както и климатичната уредба, и стъклопочистването.

Акумулаторите за камиони са от съществено значение!

Акумулатори, съвместими за много модели, можете да закупите лесно и удобно от онлайн магазините. Условията на поръчка и доставка са много изгодни, а качеството – гарантирано. Предлаганите акумулатори, ви предоставят сигурност и работа с широк обхват от модели и марки, включително по-стари, което ги прави универсални за камионите. Те издържат максимално дълго и са предназначени за различен тип моторни превозни средства.

Някой са корейски, изработени с висока технология, която осигурява дълготраен живот на всеки акумулатор, при това ви отпада необходимостта от поддръжка. Патентованата система използва решетки на акумулаторните плочи от олово, калций и калай, както и плочи с ниско съдържание на антимон. Тя е специфицирана от производителите на автомобили в цял свят. Производството на акумулаторите е подсигурено с най-високо ниво на качеството, което се контролира през целия производствен процес.

Техническото обслужване и поддръжка да бъдат достъпни.

Не на последно място, сервизното обслужване трябва да бъде налично на територията, където камионът се намира най-често или на места, където най-много се използва.

Нека не се забравя, че безопасността на камиона зависи не само от техническата изправност и функционалността му, но и от свежестта и енергията на водача. Човешкият фактор може да предизвика проблеми, ако не са спазени правилата за задължителен часови диапазон за почивка. Всеки автомобил се задвижва и управлява от човек, затова пазете здравето си. Пожелаваме ви безаварийна работа с избрания от вас камион!

Още от Агротехника / Полезни съвети
0

Ето така се прави опипването на зайкинята, за да установите дали е бременна Бременността при зайците продължава 28-30 дни, като се раждат от 4 до 8 зайчета

0

През последните години изграждането на поливна система се превърна в стандарт при отглеждането на различни култури. Безспорно е, че подобна система улеснява не само поливането,

0

Преди сезона на жътвата в малките стопанства винаги възниква въпросът - нов комбайн или втора употреба? В повечето случаи, въпреки желанието за нов комбайн,

0

Злополуките се причиняват главно от използването на машини, които са стари и не са били обслужвани внимателно Въпреки зелената и приятна картина, селското стопанство остава една от най-опасните

0

Продуктивната, икономична, прецизна пневматична сеялка AD-P 01 Special с интерфейс QuickLink гарантира високия добив Известната фамилна германска фирма AMAZONE, произвеждаща висш клас сеялки,

Последни новини
0

В дните на Великденските пости, все пак можете да се поглезите с вкусен шоколадов сладкиш. Той няма да ви отнеме много време за приготвянето, но резултатът ще ви изненада

0

Европейските страни бяха изправени пред ново предизвикателство в контекста на пандемията от коронавируса. Поради карантинните мерки в селскостопанския сектор няма достатъчно работна сила

0

Препоръчваме подходящите фуражи и добавки за подрастващи Малките се захранват още от 7-ия ден с предстартерен комбиниран фураж до достигане на 10 кг жива маса

0

Колкото по-млада е фиданката, която купувате, толкова по-лесно се прихваща. Най-допусканата грешка от любителите е да гледат височината на дръвчето, а не корените. Трябва да е точно обратното

0

Джанката започва да цъфти през ранна пролет, когато все още времето е променливо. Редуват се няколкото хубави дни, през които пчелите започват да изграждат килийките на восъчните основи

Коментари

*Име:
* E-Mail:
* Код:
Въведете кода от картинката
* Коментар:
Отговор:На някои от директните сортове листата също стават червени, но мноо често е от климатични промени и дефицит или излишък на елементи.
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Двете жени, които превеждат Бойко Борисов на жестомимичен език, са добротворци по съдба. Помагат на сватби, дела и при лекарски прегледи Силвия и Таня са двете жени, които от две седмици влязоха във всеки дом през телевизията. Те превеждат всяка новина за коронавируса, изречена от премиера Бойко Борисов

Държавната помощ по схемата 60/40 ще бъде за всички фирми сектори на икономиката, чиито приходи от продажби са намалели с най-малко 20%, поради напълно или частично преустановена работа вследствие на извънредното положение. Това решение взе тристранката след близо три часа преговори. Приложеният към постановлението списък със сектори

Подполковник доц. д-р Данчо Дилков е хабилитиран доцент към катедра “Неврохирургия, нервни болести и психиатрия” и началник на клиника “Психиатрия и военна психология” във Военномедицинската академия. Завършва медицина в Плевен през 1996 г. Психиатричният му стаж е от 1998 г. Работил е в психиатричните болници в Карлуково и Нови Искър. От 2003 г