Тъй като новите зелени сортове продължават да обогатяват пазара на грозде с всяка изминала година, черното грозде става все по-рядка гледка по рафтовете в магазините на дребно поради намаляващото му търсене от страна на купувачите.
Селекционерите се стремят към максимална възвръщаемост и предвиждане на търсенето, а фокусът върху черното грозде е в низходяща траектория, отбелязва Дирк Винкелман, президент на Vanguard Direct пред Fruitfreshportal.
Тъй като зеленото и червеното грозде заемат първите места, изданието задава въпроса: какво е бъдещето на черното грозде
Черното грозде е красив цветен продукт - сладко, известно с тъмния си синьо-лилав цвят, вкусна и здравословна храна, богата на витамини и антиоксиданти.
Ако сте били дете през 70-те и 80-те години на миналия век, може би си спомняте, че черното грозде бше декорация около чинията с храна. Но през последните десетилетия бяха разработени нови сортове черно грозде с красив външен вид, хрупкавост и дегустационно удоволствие.
Къде отиде търсенето?
Черното грозде не е широко разпространено в търговията на дребно, просто поради ниското търсене и продажби. Те не се купуват често от потребителите и затова селекционерите не са се фокусирали върху тях по същия начин, както при зеленото и червеното грозде. Освен това, при продължаващия процес на тестване и експериментиране на нови сортове грозде, класическите сортове понякога се пренебрегват.
Черното грозде е полезно както за производителите, така и за потребителите, тъй като е лесно за отглеждане, транспортира се добре и е здравословна закуска. Въпреки това бюджетите за маркетинг често не се отделят за черното грозде, което създава предизвикателства при навлизането и позиционирането на пазара на дребно.
Говорейки за перспективите, Fruitfreshportal отбелязва, че в категорията грозде има място за черното, особено за новите и вълнуващи сортове, разработени наскоро от различни селекционери, и прогнозира, че в бъдеще черното грозде ще се възроди.
Коментари