На международното изложение за селскостопанска техника EIMA бе представен Доклад в сферата на агротехниката от 2022 г., който е моментна картина, изобразяваща развитието в света на аграрните машини. Той обсъжда различните видове влиятелни лица или т.нар. инфлуенсъри и предлага проучване за използването на различните социални мрежи.
„Ако бях собственик на компания за производство на аграрна техника, щях да обмислям вложение за реклама не само в традиционните медии, но също във влиятелни личности и канали, на първо място Тик Ток.” С тези думи, Матео Поглиани, дигитален мениджър на Open-Box и създател на Националната обсерватория за маркетинг и инфлуенсъри, закри провежданата на EIMA среща, посветена на темата „Агринфлуенсъри и агро-механично оборудване: Европейска структура, очаквания и перспектива”. На нея бяха представени резултатите от доклада. Срещата беше посетена и от множество италиански и европейски земеделски инфлуенсъри.
Докладът акцентира на 4 вида създатели на съдържание:
1. фермери, характеризирани със спонтанност и правдоподобност на изразяване, защото те „имат възможността да говорят за това какво правят”;
2. експерти или исторически свързани със сектора хора, които се характеризират със високи технически познания и умения, но не са земеделци;
3. фотографи/видеосъздатели, които поставят на преден план визуалното съдържание и естетиката на съобщението;
4. ентусиасти, подтиквани от поривите и страстта, често споделящи и препращащи съдържанието на други.
„Феноменът агроинфлуенсър, продължава Поглиани, в момента е развиван из цяла Европа, но могат да бъдат посочени няколко ключови държави. Преди всичко, Германия - където са концентрирани повече от 40% от създателите, Великобритания (14,4%), след това Холандия и Италия (7,2%). 66% от създателите са активни поне в два канала за споделяне на съдържание и 46,9% дори в три, което е забележителна характеристика.”
Каналите за които става въпрос са Инстаграм, Тик Ток, Ютуб и Фейсбук, всеки от тях със специфичните си характеристики. „Инстаграм, подчертава Поглиани, е свързваща платформа за създателите и инфлуенсърите. Почти 80% от цялостното наличие на информация е концентрирано в него. Европейският обхват за сектора е 4,8 милиона последователи, и средният брой последователи за един създател на съдържание е 52 хиляди. Тик Ток е истинската голяма изненада, с най-силно растяща производителност. Има общ брой от 4,1 милиона последователя, и към момента не е необичайно за агро-механичното съдържание да достига 250 хиляди гледания. Ютуб е по-сложен за нови създатели, работи повече като търсачка, отколкото като истинска социална медия. Обаче, той има предимството да позволява по-дълъг среден живот на публикуваното съдържание, с 5 милиона абоната. Фейсбук не е излязъл от употреба канал, както някои твърдят, но със сигурност не е така често посещаван от създателите на агротехническо съдържание.“
Аграрните инфлуенсъри са мащабен нов играч в общуването в индустрията. Това са създателите на съдържание от различен произход – земеделци, търговци, дистрибутори, създатели на видео и снимки, хоби създатели, които със своите свеж поглед, страст и експертиза дават живот на виртуалната агрокултура. Предавайки своите собствени преживявания и опит под формата на информация и развлечение, са способни да отсяват и споделят информационно съдържание от сектора на селскостопанската техника.
Коментари