Кои са топ 8-те, стимулиращи растежа, според доклада на агропромишлената корпорация Archer Daniels Midland

Международната агропромишлена корпорация Archer Daniels Midland (ADM) публикува своя доклад за глобалните потребителски тенденции, стимулиращи растежа.

В него се отбелязва, че световните сили, нарастващото напрежение и нестихващата пандемия от COVID-19 принуждават потребителите да продължат да коригират своите приоритети и съображения в опит да създадат усещане за нормалност. Това води до нарастващата нужда на бизнеса да разбира променящите се очаквания и поведение.
Въпреки че никой не може наистина да предвиди бъдещето, има сигнали на пазара, които ни позволяват да определим посоката, в която вървят нещата. Ето 8 такива насоки:

1. Храна за всеки един

Потребителите търсят достъпни, богати на хранителни вещества, вкусни пълноценни храни, за да поддържат цялостно здраве, с повишен акцент върху психичното и емоционалното благополучие. Те свързват това, което ядат, с това как се чувстват, психически и физически, и търсят овластяващи, достъпни и активни решения, съобразени със собствените им уникални вкусове, диети и други здравни цели.

2. Начин на живот на растенията

Храненето на растителна основа се превърна в основен фокус, тъй като потребителите търсят достъпно и функционално препитание, за да поддържат здравословен и устойчив начин на живот. Те опитват иновации, които отговорят на очакванията за вкус и текстура, с нарастващи стандарти, свързани с чиста обработка и естествени съставки.

3. Микробиомът като основа на доброто самочувствие

Потребителите все повече свързват здравето на своя микробиом с цялостния си имунитет и благополучие и активно търсят персонализирани храни и съставки, които насърчават здравето на червата. Те също така често се стремят да комбинират това с възможности за облекчаване на стреса и тревожността, както и за повишаване на нивата на съня и енергията, за да поддържат цялостното здраве и благополучие.

4. Чист и прозрачен източник

Чистият етикет вече е основният стандарт за потребителите, които търсят здравословни храни. Бъдещото внимание е насочено към цялата верига за доставки на даден продукт: кой го е произвел, как е направен и откъде е. В стремежа си да получат гаранции за здравето и безопасността за себе си и своите общности, потребителите очакват истории и проверени факти, че техният продукт е получен и произведен отговорно.

5. Хуманизиране на домашните любимци

Домашните любимци все повече се третират като членове на семейството, особено след като собствениците им напоследък прекарват повече време вкъщи, общувайки с тях и идентифицирайки уникалните им нужди. Изправени пред предизвикателството да променят начина на живот и да се върнат на работа, собствениците на домашни любимци искат активно да подкрепят физическото и психическото благополучие на своя четириног приятел. Затова все повече очакват висококачествени съставки и индивидуални функционални ползи за него.

6. Точно и отговорно хранене на животните

Нарастващото разбиране за взаимосвързаността на веригата за доставки на животински протеини увеличи търсенето на оптимизирани фуражни решения, които осигуряват ефективно и екологично хранене. Фермерите трябва да обърнат внимание на този аспект и отговорно да управляват ресурсите, за да задоволят потребителските нужди.

7. Устойчивост

Потребителите гледат на устойчивостта по-цялостно от всякога, тъй като я свързват с това, което е правилно и справедливо за тях самите, техните семейства, обществото, околната среда и в крайна сметка бъдещето на човечеството. Потребителите виждат като морален императив компаниите да предприемат действия по веригата на доставки, за да защитят екологичните и социалните аспекти на селското стопанство.

8. Усъвършенствани възобновяеми енергийни източници и биологични решения

С ескалиращото въздействие на изменението на климата и замърсяването с пластмаса, използването на нерециклируеми материали и производството на физически отпадъци със свързана издръжливост, се превръщат в основна грижа за потребителите. Сега те очакват корпорациите да правят иновации в усилията си за смекчаване изменението на климата и защита на ресурсите с растителни материали и третирания, които намаляват отпадъците и използването на енергия в пълния цикъл на производството.