Финансиране ще получат малките розопроизводители от Стрелча, Клисура и Средногорието

Започва кандидатстването за еднократна помощ от кампанията „SOS Българска роза“, която стартира това лято с цел да спаси традиционния поминък на малките розопроизводители от Стрелча, Клисура и Средногорието, съобщиха от сдружение „Българска розова долина“.

Обявена е и първа разяснителна среща със заинтересованите лица в Община Стрелча този четвъртък, 18 ноември, от 17:30 в Младежкия дом (при строго спазване на противоепидемичните мерки).

Помощ ще получат производители с насаждения до 30 дка., които могат да докажат реализиран розов цвят на цена под 2 лв./кг. С приоритет са производителите, чиито насаждения се намират на територията на община Стрелча, кметство Клисура, както и общините от Средногорието – Мирково, Чавдар, Челопеч, Пирдоп, Златица, Антон. Размерът на помощта, която ще получи всеки розопроизводител, ще се изчислява на база килограм реализиран цвят, така че да компенсира разликата от полученото заплащане и себестойността от 2 лева. За целта, розопроизводителите трябва да предоставят финансови документи за доказателство.

За да кандидатстват, розопроизводителите трябва да попълнят кратък формуляр и да изпратят копия от доказателства (финансови документи / фактури) за реализиран розов цвят под себестойност през 2021. Формулярът и документите се изпращат на sosbulgarskaroza@gmail.com или на адрес с. Буново, ул. „Розара“ 1, розоварна „Средногорска роза“, телефон за контакт: 0888887066 – Вера Червенкова.

„Все още не сме събрали цялата сума, която прогнозираме, че ще е необходима, за да се компенсират всички, които отговарят на условията, но вярваме, че това ще се случи и започваме разпределението на средствата, за да не бавим хората, защото ни чака тежка зима!“ Това каза Владимир Стоянов – инициатор на кампанията и председател на сдружение „Българска розова долина“.

„SOS Българска роза“ се реализира с подкрепата на всички общини в средногорския регион, които се отзоваха на призива на организаторите и съдействат с популяризиране на каузата и комуникация с бенефициентите.