"Нидерландецът е станал по-взискателен в избора си на удобство", казва пазарният анализатор Вилко ван ден Берг от GroentenFruit Huis.

Много потребители са готови да платят за спестяване на време в кухнята. Продажбите в супермаркетите на прясно нарязани плодове и зеленчуци отбелязват ръст на годишна база. Но високата инфлация, намаляването на покупателната способност и нарастващата бедност накараха потребителите да бъдат по-взискателни при покупката на нарязани плодове и зеленчуци.

От януари до средата на август 2023 г. продажбите в нидерландските супермаркети са намалели с 3% в тегловно изражение в сравнение с предходната година. Въпреки това има големи разлики в асортимента. Например продажбите на опаковки с нарязани пресни зеленчуци са се удвоили, докато през касата са преминали с 19% по-малко нарязани пресни плодове. Купувани са и по-малко салати. Това съобщава GroentenFruit Huis въз основа на данните на Circana.

В рамките на т.нар. категория нарязани зеленчуци за готвене продукти като кисело зеле и ендивия са били по-желани, отколкото миналата година, но моркови, цвекло и зеле са регистрирали по-ниски продажби. Основните продукти за пържене, като например зеленчуците за наси - ястието, са се представяли малко по-добре, докато в количката за пазаруване са попадали по-малко марули, отколкото преди година. Интересът към нарязаните на филийки гъби (особено към белите гъби) се е увеличил.

Търсело се е манго, нарязано на филийки. Една трета повече от него е преминало през щанда. Нарязаният ананас (+2%) също е бил търсен, докато продажбите на нарязана диня са били значително по-ниски. В случая с мангото и ананаса предимствата на нарязания продукт ясно надделяват над по-високата цена.