Железният компонент при производството на трактор е 75% от общото количество

Търсенето на агротехнологии нараства, но доставките на суровини са оскъдни. Трудно се намират железни материали и пластмаси и през март т.г. се наблюдават рекорди в ущърб на селскостопанската техника, която използва големи количества от тези материали. При производството на трактор железният компонент е 75% от общото количество.

Световната икономика се възстановява, но скокът на цените на суровините тласка производствените разходи до рекордни стойности, със сериозни последици за сектора на селскостопанските машини, който

в голяма степен използва железни и пластмасови материали

Данните за световната икономика, публикувани от Prometeia-Confindustria, прогнозират скок на БВП от -3,9% през 2020 г. до +5,2% през 2021 г. и стабилно възстановяване в световната търговия, което се очаква да премине от -6,9% през миналата година до значителни +8,6% тази година.

Търсенето на стоки обаче се движи по-бързо от производствения капацитет на компаниите, които се забавят от недостига на суровини и тяхната прекомерна цена. Средната цена на материалите за промишлеността е нараснала с 22% през март в сравнение с януари 2020 г., с особено високи цени за машиностроенето (+40%). През март в Европа цените на стоманата достигнаха рекорд за всички времена, като особено високите цени на валцуваните продукти (HRC и CRC) се повишиха с 70-80% в сравнение с нивата преди Covid. Що се отнася до пластмасите, Европа отбеляза 45% увеличение на цената на етилена и 121% увеличение на цената на полиетилена през първото тримесечие на годината.

В допълнение към високите цени на суровините,

има трудности в логистиката и транспорта

(все още свързани с извънредните пандемични мерки ), нарастващи разходи за контейнери и значителни закъснения в превоза. Всичко това има сериозни последици за сектора на селскостопанските машини и за доставките на произведена агротехника в чужбина.

При производството на трактор, казва FederUnacoma - федерацията на италианските производители,

има средно 1700 компонента

75% от които са получени от желязо (чугун, стомана, метални тръби), плюс още 5% от други метали като мед. Следователно металният компонент представлява около 80% от всички материали, използвани за производството на един трактор. От останалата част повече от 10% са покрити от пластмасови материали (облицовки на кабините, предпазители, капаци, тапи) и около 5% от каучукови полимери (тръби, уплътнения). Тревожните обстоятелства очевидно се отнасят и за други видове машини и оборудване в много случаи само от железни материали. Италианската индустрия за селскостопанска техника, подчертава FederUnacoma, преминава през динамична фаза, поради нарастването на търсенето и стимулите за закупуване на превозни средства от ново поколение и е много тревожно, че в този момент производителите виждат производствения си капацитет в риск.