В изпълнение на поетите ангажименти по ПМС 70 за допълнителна подкрепа на българските производители, Лидл България започва национална кампания за популяризиране на български биопродукти, съобщиха от веригата. По този начин тя разширява възможностите за реализация на продукцията на български производители.
Кампанията е дългосрочна и веднъж в месеца веригата ще представя избрани биопродукти от български производители на промоционални цени, като в повечето случаи един от продуктите на фокус ще бъде от категория плодове и зеленчуци.
Към момента около 8% от всички плодове и зеленчуци, които се предлагат в Лидл България, са био производство като най-често това са моркови, краставици и др.
За да бъде произведен и продаван един продукт като био, той трябва да премине през сложен и дълъг процес на сертификация, който включва строг контрол през целия период на производство, пакетаж и реализация. Според производителите основните предизвикателства в биоземеделието са породени от необходимостта от много ръчен труд, опитни специалисти във всяка област и особено в борбата с болести и вредители, което е от решаващо значение за опазване на заложените култури.
Лидл България работи целенасочено както за популяризиране и разширяване на асортимента на биопроизводството у нас, така и за реализация на български био продукти извън България. Само за миналата година, благодарение на своето партньорство с Lidl, български производител е изнесъл в Румъния 6 вида биоплодове и биозеленчуци на обща стойност над 140 хил. лева, дават пример за сътрудничеството от веригата.
Коментари