Коронавирусната пандемия принуди дълъг списък от компании да прекратят временно своите операции, но някои продължават да работят въпреки това
Ивона Величкова
В миналия брой ви разказахме за първите последици от световното извънредно положение върху света на машините. Отменени събития, премиери, временно затворени производствени обекти. Разбира се, темата продължава да търпи развитие с всеки ден и въпреки всичко, се намират и някои добри новини сред цялата тревожност на ситуацията.
Все пак ще започнем с един по-общ проблем за агротехниката, който също е на дневен ред - сроковете за Stage V емисии на двигателите
В съвместно писмо, изпратено до Европейската комисия, европейските индустриални асоциации, включващи CEMA, Европейската асоциация за селскостопански машини, поискаха мораториум на срокове за 2020 и 2021 г. на двигатели за селскостопански превозни средства.
Съгласно сегашната времева рамка, тази година е важна за двигателите от Stage V в мощностните рамки под 56kW/75hp и над 130kW/174hp. Според настоящите разпоредби производителите имат срок до 30 юни 2020 г. да монтират двигатели Stage V към тези машини и до 31 декември 2020 г. да ги пуснат за продажба в ЕС. Идентичните крайни срокове се прилагат през 2021 г. за машини с мощност от 56 kW/75hp до 130kW/174hp.
Асоциациите посочват, че огнището на COVID-19 е причинило огромни прекъсвания в доставката на части и компоненти. Такъв беше случаят в Китай няколко седмици и сега започва за други компоненти от Италия и други страни членки на ЕС.
С напредването на пандемията в Европа и САЩ се планират или очакват по-нататъшни прекъсвания, включително налагани от правителството блокировки.
Без основни части като гуми, оси, хидравлика, осветление и електронно оборудване, производителите са ефективно възпрепятствани да завършат изграждането на трактори и самоходни машини в наложените срокове.
В резултат на това вече няма да могат да използват вече придобити двигатели, които ще трябва да бъдат бракувани. Това ще доведе до икономически щети и ненужни отпадъци от суровини и ресурси, се казва в съобщението.
“Ситуацията е критична”, казва генералният секретар на CEMA Джером Бандри. “Трябва да бъде предоставен временен мораториум, като сроковете се отложат, докато ситуацията може да бъде преразгледана.
Тази мярка би предотвратила по-нататъшни икономически щети, причинени от пандемията за нашите производствени индустрии и работните места, които зависят от тях.”
А сглобяването на машини на много места спира на пауза за определен или неопределен период от време.
Продължаваме да следим ситуацията с CNH Industrial
След временното затваряне на европейските производствени операции на 20 март и съобщението за оставка на главния изпълнителен директор Хубетус Мюлхаузер, компанията обяви спирането и на американските производствени операции. Започвайки от 30 март, за период от две седмици прекратиха работа обектите в Северна и Южна Америка.
От CNH Industrial не са уточнили кои заводи за селскостопанско оборудване са засегнати, но важните в Северна Америка включват тракторните заводи в Расийн, Уисконсин (Case IH Magnum/New Holland T8) и Фарго, Северна Дакота (Case IH Quadtrac/New Holland T9), както и комбинираното съоръжение в Гранд Айлънд, Небраска.
Повечето предприятия за компоненти могат да останат в експлоатация на ниска скорост, за да се гарантира продължаването на доставките на други производствени мощности на компанията в Северна Америка. По-специално на тези, които се считат за основни от правителството на САЩ.
Трудността да се предвиди какво може да има глобалното разпространение на вируса и произтичащата от това несигурност на пазара по отношение на резултатите на компанията през 2020 г. стои зад решението за оттегляне на финансовите перспективи за тази година, представено в началото на февруари. Допълнителни актуализации ще бъдат предоставени в съобщението за печалбите на компанията за първото тримесечие на 6 май 2020 г.
В Индия също продължават да затварят производствени обекти. На BKT им се наложи да закрият централата си и индийските производствени мощности до 14 април 2020 г.
Логистиката, техническата помощ, маркетингът, обслужването на клиенти и поддръжката за продажби продължават непроменени в централата на BKT Europe в Серено, Северна Италия. Изпълнителният директор на BKT Europe Лусия Салмазо заяви, че междувременно компанията ще се възползва максимално от това време, за да бъде готова, когато нещата се върнат към нормалното си състояние.
В противовес на коронавирусната пандемия, която принуждава все по-дълъг списък производители на машини да прекратят своите европейски операции, германският бранд за комбайни за захарно цвекло и картофи ROPA все още работи
Базираната в Сителсдорф компания е щастлива, че не използва политика “точно навреме” за компонентите, от които се нуждае за изграждането на нови машини, а разполага с колкото може повече предварително. Тази напреднала политика за зареждане със сигурност изплаща дивиденти по време на ситуацията с COVID-19 и компанията работи усилено, за да гарантира, че новите машини, поръчани за реколтата през този сезон, са готови. ROPA смята, че разполага с достатъчно компоненти, за да продължи сглобяването на нови машини до края на април, когато се надява да получи нови запаси от части.
Германският производител вече е предприел многобройни мерки за защита на своите 380 служители, като никой от тях все още не се е заразил с вируса. Производството на тазгодишните самоходни товарачи за захарно цвекло Maus е към своя край и компанията вече започва с комбайните за картофи и захарно цвекло през този сезон. “Трябва да изработим и доставим нови машини”, споделя Максимилиан Енглбрехт от ROPA. “Земеделските производители не могат да чакат нов комбайн за картофи, когато културите са готови.” Планът им дори е да се доставят нови комбайни по-рано от нормалното. “Никой не знае какво ще се случи в бъдеще и дали няма да има ограничения за транспорта.”
Немските заводи на Lemken също продължаватда работят с пълен капацитет
Те се намират в Алпен (плугове/култиватори/сеялки), Харен (пръскачки) и нидерландското съоръжение Steketee. Производството и доставката на части и машини е осигурено, а фирмените техници подкрепят фермерите и дилърите в рамките на техните възможности и в съответствие със националните разпоредби и мерки за защита на собственото им здраве. За протокола, заводът на компанията в Индия е затворен за следващите две седмици, но монтажният завод в Китай рестартира след затварянето.
И докато AGCO, CNH и Claas временно спряха европейските си производствени дейности, всички се чудят как ситуацията се отразява на Deere & Co
Ръководството на компанията внимателно следи насоките, издадени от органите на държавата и действа според тях, е официалното съобщение, което включва временно и частично спиране на производството поради тези заповеди и/или произтичащи от това прекъсвания на веригата за доставки в Азия, Европа и Южна Америка.
Единственият производствен завод, за който знаем, че е спрял работа, е фабриката за строително и горско оборудване в Дъбюк, Айова. Това се случи на 30 март, след като ръководството научи за потвърден случай на вируса със служител там. В момента съоръжението се подлага на цялостна дезинфекция и служителите ще се върнат на работа чрез поетапно планирано пускане в експлоатация.
Това, което можем да потвърдим, е, че бизнесът с части на John Deere не е засегнат и европейските депа продължават да доставят по поръчка. Запасите от части на компанията са по-високи в сравнение с предишните години поради скорошното разширяване на капацитета за съхранение. Близо 1 милион щатски долара са инвестирани в нови стелажи, оборудване за подбор на поръчки, осветление и оборудване за сканиране на баркодове в склада за части в Лангар.
Услугите за поддръжка на клиентите също продължават да функционират, като мнозина са въвели безконтактна доставка на части изпращат редовни бюлетини по имейл и в социалните мрежи.
Компанията също така е в състояние да предостави свързана поддръжка на фермери, използвайки телематичната система JDLink, която включва отдалечен достъп до дисплея и диагностика на услуги, без да е необходимо посещение от персонала на ферми и предприятия, освен ако не е абсолютно необходимо и в съответствие с най-новите официални съвети на правителството.



Коментари