„Карфиолът Piana del Sele със „Защитено географско указание" затвърди позицията си на пазара по време на втората кампания", съобщи Леонардо Одорици, говорител на италианската мрежа La Grande Bellezza Italiana, която за втори сезон си сътрудничи с Консорциума за синергичен маркетинг.

„Работата, извършена от консорциума, отваря нови хоризонти. Това а първият карфиол, който се гордее с признанието „Защитено географско указание", което му беше присъдено през 2024 г. Днес те могат да бъдат намерени в много големи търговски вериги в цялата страна," обяснява той.

Сред силните страни на този продукт са защитената географска идентификация, етикет с хранителни стойности (сертифициран от SSICA, съгласно регламент 432/2012) и революционна опаковка, която е спечелила две награди – Best&Veg Box 2025 в Берлин и ADI Packaging Desing Award 2025 на панаира Marca в Болоня.

Двадесет хиляди хектара се обработват професионално в равнината Селе (Салерно), от които около хиляда са предназначени за карфиол. Почвените и климатичните условия позволяват продуктът да расте без необходимост от специални защитни техники и се характеризира с ярко бял цвят.

„Освен че е впечатляваща, опаковката има и баркод за директно сканиране, което означава, че не е необходимо да се претегля продукта. Налични са формати от 1 или 1,2 кг," казва още Леонардо Одорици.

Освен това потребителите са информирани за различните възможности за консумация. Може би малцина са се сетили да ядат карфиола суров, но това е възможно с такъв продукт благодарение на многобройни рецепти, разработени от квалифицирани готвачи. Например, той може да се нареже на парчета като „грана" сирене – практичен, бърз и богат на хранителни вещества вариант. Кампанията ще продължи до края на март и ще бъде обогатена с многобройни промоционални дейности, организирани от Консорциума през 2026 г., казва Одорици.

Защитеното географско указание (ЗГУ) е вид защита на интелектуална собственост, която подчертава връзката между конкретен географски регион и продукт с уникални качества или репутация, които произтичат от неговия произход. За да бъде продуктът защитен като ЗГУ, поне един етап от неговото производство, преработка или приготвяне трябва да се случва в съответния регион. Пример за такъв продукт в България е „Българско розово масло".