С нарастването на глобалното търсене на устойчиви опаковки, компостируемите етикети за плодове се появяват отново като малка, но мощна иновация в сектора на пресните продукти. Както посочват експертите в бранша, макар че първоначално са били предназначени за брандиране и идентифициране на продукти, етикетите за плодове са се превърнали в основни инструменти за ангажиране на потребителите, прозрачност и оперативна ефективност.
Днес сертифицираните компостируеми етикети предлагат решение, което е в съответствие както с корпоративните екологични цели, така и с очакванията на потребителите за устойчиви опаковки.
„Устойчивостта започва с най-малките детайли. Нашите сертифицирани компостируеми етикети доказват, че дори стикерът на плод може да допринесе за изграждането на кръгова икономика", заяви Колин Уудърд, главен изпълнителен директор на Sinclair.
Въпреки нарастващата наличност и предпочитанията на потребителите – 72% от потребителите в световен мащаб предпочитат компостируеми опаковки – напредъкът в регулаторната област остава неравномерен. Неотдавнашното спиране на забраната за некомпостируеми етикети в Южна Австралия подчертава предизвикателствата на фрагментираното законодателство, което отразява опита на Франция през 2022 г. Хармонизираният регулаторен подход би могъл да избегне оперативната сложност и да гарантира равни условия за производителите.
Въпреки че регулацията е важна, тя не изглежда да е основният двигател. Според скорошно проучване, проведено от глобалната консултантска фирма McKinsey, потребителите все повече разчитат на бизнеса – повече отколкото на правителствата или регулаторните органи – да поведе в областта на устойчивите решения за опаковки.
Данните показват, че компостируемите етикети, особено тези с сертификат за „готов продукт" като T55 на Sinclair, подкрепят кръговата икономика, като се разграждат напълно в домашни или индустриални компостиращи среди. Тези етикети позволяват продажбата на насипни продукти, което според WRAP UK, британска нестопанска организация, фокусирана върху насърчаването на кръговата икономика, може да предотврати 100 000 тона хранителни отпадъци и да елиминира над 10 000 тона пластмасови опаковки годишно.
„Иновациите не са само за това, което предстои – те са за това, което е необходимо", каза Дънкан Джоунс, старши маркетинг мениджър в Sinclair. „Компостируемите етикети са наш ангажимент към по-умна, по-чиста и по-прозрачна хранителна система. С напредъка на технологиите за опаковане и нарастването на инвестициите в индустрията, компостируемите етикети за плодове се открояват като мащабируемо и удобно за потребителите решение. Те преодоляват различията между устойчивост и функционалност, давайки възможност на производители, търговци на дребно и потребители да участват в по-отговорна хранителна система – един етикет по един."
Коментари