Дебютът е голям успех

Перуанското грозде достигна до японския пазар за първи път през сезон 2023-24 г. Алехандро Кабрера, генерален мениджър на Provid, казва, че дебютната кампания е била голям успех.

"До петата седмица бяхме изнесли 300 000 кутии по 8,2 кг", заяви Кабрера пред FreshFruitPortal. "Това са повече от два милиона килограма, почти 2 500 тона, изнесени от Перу за Япония през първата година, в която те могат да получават нашите плодове."
Provid, заедно с PomPeru и Службата за външна търговия на Перу в Япония, промотира плодовете в 30 супермаркета, разположени в Токио, Сайтама, Канагава и Чиба. За два дни около 10 000 души опитаха перуанско грозде.

"Това несъмнено е важен етап за перуанската индустрия за производство на десертно грозде и възможност да се демонстрира качеството и състоянието на плодовете на един от най-взискателните пазари. Навлизането ни в Япония затвърждава убеждението, че сме надежден и сигурен доставчик", заяви Кабрера.

Сортове

До петата седмица на 2024 г. Перу е изнасяло повече от 14 сорта, като на Allison се падат близо 22% от всички доставки.
На второ място е Red Globe, класически червен сорт със семена, който представлява 19% от обема. На трето място е Sweet Globe, зелен сорт без семена, който представлява 16% от доставките, следван от Autumn Crisp, зелен сорт без семена с 14% дял.

Ценообразуване

Що се отнася до цените на японския пазар, Кабрера посочва въпроса за търсенето и предлагането.

"Знаем, че тази година предлагането в Перу е било по-ниско поради метеорологичните условия", каза той. "През някои седмици имаше по-агресивни обеми, което има отражение и влияние върху средните цени. Въпреки това все още има плодове, които са в транзит."
Той подчерта, че пратките за Азия са в транзит в продължение на 30-35 дни.

"Така че част от плодовете, които са напуснали Перу, все още не са достигнали местоназначението си. Трябва да видим как ще се държат цените през тези последни седмици на перуанската кампания", каза той.

Прогнози на индустрията

Кабрера е оптимист за потенциала за растеж в Япония. "Без съмнение обемът ще се увеличи през следващия сезон и вярвам, че в краткосрочен план Япония ще се позиционира сред 10-те най-големи пазара за перуанско грозде", казва той.