HelloFresh е добре известна с лесните си за приготвяне кутии за храна, в които 97,5 % от съставките са пресни продукти. Те предлагат удобен и здравословен начин на живот, а веригата за доставки представлява ефективна и по-екологична алтернатива на традиционните вериги за доставка на храни.

За да осигури милионите ястия на своите клиенти, веригата за доставки на компанията включва повече от 1500 доставчици, много от които местни. Качеството и устойчивостта са два важни критерия при избора на партньори.

За да се постигне максимална ефективност и да се сведат до минимум отпадъците, компанията е разработила усъвършенствани алгоритми, които ѝ позволяват да прогнозира поръчките на клиентите и следователно търсенето за всяка седмица. Това им позволява да поръчват точното количество продукти от доставчиците - и да предотвратяват необходимостта от изхвърляне на непродадена продукция. Този модел предотвратява свръхпредлагането и създава много по-ниски нива на отпадъци в сравнение с традиционните търговци на дребно на храни.

Най-използваните продукти са марули, моркови, спанак, броколи, билки и лайм. Тези продукти могат да бъдат открити например в рецепта за свинско филе.

По-малко от 1% от всички закупени съставки не достигат до клиентите. Огромното мнозинство от годни за консумация, непродадени съставки се даряват на местни благотворителни организации, от които пряко се възползват хора, изправени пред продоволствена несигурност.

Hello Fresh си сътрудничи тясно с местните хранителни банки на всички свои пазари. Сред тях са "Die Tafel" в Германия и "Foodbank Australia" в Австралия. В САЩ те си сътрудничат със Spoiler Alert, за да помогнат да се намерят най-добрите организации за подпомагане на глада за излишната храна, която излиза от дистрибуторските центрове, и да се проследят дарените ястия. Само през 2019 г. компанията е дарила над 2,6 милиона ястия в целите Съединени щати.

Благодарение на усъвършенстваната информация за ценообразуването и централизираното управление на съставките компанията може да засили възможностите за сключване на договори, като гарантира стратегии, реагиращи на колебанията на пазара, и оптимизира ефективността на разходите.