Представяме част от най-интересните акценти от италианското изложение

Според реномираното британско издание „Farmers weekly” освен задължителното носене на маски в залата и отсъствието на няколко производителя, които избраха да изчакат преди да се включат отново в международния изложбен кръговрат, нищо не е разграничавало октомврийското издание на EIMA в Италия от събитията преди пандемията.

При тези обстоятелства организаторите заявиха, че са доволни от посещаемостта от 270 700 души през петте дни. А и имаше какво да се види както за местните посетители, така и за тези 10%, за които се смята, че идват от чужбина.

McCormick представя X7 с къса база  New Holland монтира нов четирицилиндров двигател с по-голям работен обем от 3,4 на 3,6 литра, за да даде на трите си трактора T5 повече мощност и въртящ момент

New Holland монтира нов четирицилиндров двигател с по-голям работен обем от 3,4 на 3,6 литра, за да даде на трите си трактора T5 повече мощност и въртящ момент

McCormick избра родна почва, за да пусне серия от шест силни трактора X7 с късо междуосие, всички от които се задвижват от Stage V FPT двигатели с турбокомпресор и вътрешно охлаждане.

Има квартет от модели с пет роботизирани диапазона и шестстепенни Powershift – четирицилиндровите X7.417 P6-Drive (165 к.с.) и X7.418 P6-Drive (175 к.с.), плюс шестцилиндровите X7.617 и X7. 618 със същата мощност. Два от тях, X7.418 и X7.618, също се предлагат с безстепенна трансмисия VT-Drive.

Промените в инжекционната система Common Rail очевидно са увеличили отзивчивостта, понижават разхода на гориво и намаляват емисиите, а спирачната система на двигателя използва дроселната клапа на турбокомпресора, за да помогне за забавяне на трактора.
Има и функция Stop & Action, интегрираща De-Clutch в педала на спирачката, което позволява трактора да бъде спрян, без операторът да натиска съединителя.

Предният капак на новия SWB X7s е с нов дизайн, за да съответства на другите модели на фирмата, а предният теглич с капацитет 3,5 тона е преработен, за да подобри видимостта.

Задният капацитет на повдигане е 9300 кг, могат да бъдат обработвани до осем спирални клапана и има избор от 123 или 160 литра/мин хидравлични системи със затворен център.

Моделите с четири цилиндъра имат 2651 мм междуосие, а при шестцилиндровите е 2760 мм.

Повече мощност за гамата New Holland T5   Водещият модел в гамата с четирите силни на Merlo Multifarmers – единствените телескопични товарачи на пазара с напълно интегрирана връзка, силоотводни механизми и задни макари, получи увеличение от 400 кг на товароподемността

Водещият модел в гамата с четирите силни на Merlo Multifarmers – единствените телескопични товарачи на пазара с напълно интегрирана връзка, силоотводни механизми и задни макари, получи увеличение от 400 кг на товароподемността

New Holland монтира нов четирицилиндров двигател с по-голям работен обем от 3,4 на 3,6 литра, за да даде на трите си трактора T5 повече мощност и въртящ момент.

Мощността вече е 101, 110 и 117 к.с. при моделите Stage V, което е с по 5 к.с. повече спрямо техните предшественици. Нивата на въртящия момент са се увеличили с цели 10%, като максимумът е достигнат при по-ниски обороти на двигателя от 1300 об/мин.

Смята се, че рециркулацията на малко под 10% от отработените газове води до оптимизирано изгаряне и е позволила малък SCR модул, който не изисква поддръжка.

Всички сервизни точки на двигателя, включително проверка на маслото и смяна на филтъра, вече са от лявата страна на трактора.
Четиристепенната полуавтоматична Electro Command остава стандартната трансмисия, но се предлага с опция за автоматично превключване на предавките.

И тъй като работата с товарач вероятно е в списъка със задачи за много T5, те вече са оборудвани с преден навес „Class 1.5“, който осигурява по-голяма товароносимост. New Holland също е използвал по-широк корпус на задния мост, който според тях осигурява по-добра стабилност по време на задачи за товарене.

Специфичните трактори, готови за товарач, могат да се използват с джойстик, който има превключвател на трансмисията, бутон за изключване на съединителя и три други функции.

Задният капацитет на повдигане е до 4400 кг, а функциите на тристепенния силоотводен вал включват режими еко и скорост на земята.

Merlo актуализира телескопичните товарачи Multifarmer  Хибридната версия Electra на трактора за овощни градини и лозя Rex 4 на Landini е с дизелов двигател с мощност 110 к.с., съчетан с генератор и батерия

Хибридната версия Electra на трактора за овощни градини и лозя Rex 4 на Landini е с дизелов двигател с мощност 110 к.с., съчетан с генератор и батерия

Водещият модел в гамата с четирите силни на Merlo Multifarmers – единствените телескопични товарачи на пазара с напълно интегрирана връзка, силоотводни механизми и задни макари, получи увеличение от 400 кг на товароподемността.

Неговото обозначение 40.9 е променено на 44.9, което в кода на Merlo отразява увеличените му способности от 4,4 тона. Това е постигнато чрез настройка на хидравличната система от 150 литра/минута и налягане от 210 бара.

Максималната височина на повдигане на тромаво наречения MF 44.9 CS-170 CVT остава непроменена – 9 м, както и капацитетът на задната навесна система от категория 3 – 7 т.

Мощността идва от 4,5-литров FPT четирицилиндров двигател, който произвежда максимум 170 к.с. и се задвижва чрез хидростатична трансмисия CVTronic.

Окачването на кабината е стандартно, а омекотяването на стрелата е по избор.

Трите по-малки модела в гамата – 34.7, 34.9 и 40.7, остават както преди.

Развитие на трактора Landini Rex 4 Electra  MT930H Comfort е с размери 1,99 м както на височина, така и на ширина и може да повдига пълен товар от 3 тона до максимум 8,85 м

MT930H Comfort е с размери 1,99 м както на височина, така и на ширина и може да повдига пълен товар от 3 тона до максимум 8,85 м

Хибридната версия Electra на трактора за овощни градини и лозя Rex 4 на Landini е с дизелов двигател с мощност 110 к.с., съчетан с генератор и батерия. Това задвижва два електрически двигателя, които независимо въртят предните колела и възстановяват енергията, създадена при спиране и забавяне.

Твърди се, че предимствата на електрическото задвижване на предния мост включват по-тесен кръг на завиване и потенциална икономия на гориво до 10%. Възможно е също така да изберете съотношението на мощността между предните и задните колела, за да отговарят на задачата и терена.

Сред другите разработки е полуактивно, електронно контролирано окачване на кабината. Четириточковата система включва два пасивни предни амортисьора и чифт хидравлични амортисьори, управлявани от електрически сигнал отзад. Това открива движението на трактора и непрекъснато регулира амортисьорите в отговор – хибридна система, за която производителят казва, че осигурява компромис между мека и твърда, предотвратява накланянето на кабината при рязко спиране и значително намалява вибрациите.

Традиционният скоростен лост е заменен от мултифункционален джойстик, който изпраща сигнали към задвижващите механизми, включващи предавките. Заедно с напълно автоматизираното превключване, това намалява шума от трансмисията и минимизира емисиите от неправилно навременно превключване, казва Landini.

Нов MT930H Comfort от Manitou 

Първоначално проектиран с оглед на строителния пазар, Manitou вярва, че най-новото допълнение към гамата MT ще се хареса на фермерите, търсещи комбинация от дълъг обхват и разумен капацитет на повдигане от телескопичен товарач, който все още ще се побира в ниски сгради.
MT930H Comfort се задвижва от 3,3-литров четирицилиндров двигател Kubota, който произвежда 75 к.с. и е свързан с хидростатична трансмисия с два диапазона.

Машината е с размери 1,99 м както на височина, така и на ширина и може да повдига пълен товар от 3 тона до максимум 8,85 м. Максималният обхват е 6,05 м.

Характеристиките на новата кабина включват достъп без стъпало, ревизиран терминал и преработен джойстик, както и автоматична ръчна спирачка.

Френският производител предлага и своя модел MT730H, който има максимална височина на повдигане 6,9 м, но същия капацитет.

По материал на Farmers Weekly