Докато изчакват карантинният период да мине, производителите действат според правилата за безопасност, колкото може по-ефективно

Ивона Величкова

Тази седмица светът на машините като че ли позаглъхна пред пандемията. Това вероятно се дължи на факта, че голяма част от производствените звена бяха затворени до 14 април и поне дотогава няма кой знае какво да се каже. Всички са затаили дъх и чакат.

Все пак някои големи компании пускат информация как върви работата при тях в тези трудни времена. Например

следпродажбените решения на CNH Industrial

и търговските марки Case IH, Steyr и New Holland Agriculture работят по-усилено от всякога, за да поддържат операциите за части и да гарантират обслужване на своите дилъри и клиенти.

От компанията подчертават, че европейските депа за части работят както обикновено, като се спазват всички здравни указания за безопасност. Превозите продължават в повечето случаи без забавяне спрямо нормалните срокове за доставка, а доставките на въздушни товари в Европа са увеличени. Дилърите и мениджърите по продажби работят дистанционно във всички европейски предприятия. Екипите за техническа помощ също работят отдалечено, но са напълно функционални за поддръжка на дилъри и клиенти.

От своя страна, Joskin бързо се организира

за предоставяне на услуги за фермери и предприемачи, спазвайки текущите ограничения. “Минимизирането на рисковете и гарантирането на безопасността на нашите служители е приоритет номер едно”, обяснява Дидие Жоскин, директор на групата. “Веднага адаптирахме нашата организация на работа. Където е възможно, максимален брой служители е прехвърлен на дистанционна работа, за да се сведат до минимум всички контакти, а в завода е организирана работа на смени. Производствените ни мощности са затворени за посетители, а останалите звена остават максимално функционални, но дистанционно.”

Така всички поръчки за резервни части се доставят. Joskin, който произвежда 85% от компонентите си в своите заводи, има стратегически запас. “Предоставянето на резервни части за ремонт, износване или за поддръжка винаги е било нашата основна грижа. Тази услуга трябва да се поддържа на всяка цена, дори при необходимост от адаптация: операторите спазват установените правила за социална дистанция. Докато търговският етаж е затворен, подготвяме поръчки и изпращаме само чрез транспортни компании. За щастие през последните няколко години клиентите ни свикнаха с онлайн инструменти за идентифициране и поръчка на желаните номера артикули. Благодарение на нашия стратегически запас се надяваме, че можем да гарантираме обслужването с резервни части през цялата криза”, продължава Дидие.

Що се отнася до машините, компанията прави всичко възможно, за да изпълни спешни поръчки. Сезонната работа не може да изчака края на пандемията.

Фермерите се нуждаят от техника, за да работят ефективно

“Всички наши производствени мощности работят с определени промени”, обяснява Дидие Жоскин. “Производствените линии бяха адаптирани в съответствие с правилата за дистанция, така че служителите да могат да комбинират, доколкото е възможно, професионални дейности и опазване на семейството по време на изолационния период.”

Ръководството на Групата не крие, че при тези непреодолими обстоятелства забавянето на доставките е неизбежно. “ Това е, както за нашите марки Joskin и Leboulch, така и за продуктите на DistriTECH. Цялото производство се забавя поради организацията на работа с намален брой служители и трудностите с предлагането. Нашата собствена доставка на компоненти смекчава част от проблема, но започват забавянията в доставката на определени компоненти от доставчиците ни. В зависимост от страната някои предприятия работят в бавен режим, а други трябва да се затворят.”

Всеки трябва да бъде търпелив, особено след като възникват и логистични проблеми. “Условията за транспорт стават все по-сложни. Независимо дали става въпрос за нашите машини или доставката на индустриални съоръжения, сега шофьорите ни са изправени пред нови ограничения, които засягат организацията на работа”, каза Дидие.

Но както вече неведнъж отбелязахме, карантината не се отразява само върху производството и продажбите. За неопределен период от време се

отложи първата демонстрация на Claas Axion 900 Terra Trac в действие

Тя трябваше да е част от великобританското събитие Grassland & Muck, което бе планувано за следващия месец. На показ щеше да бъде най-мощният трактор в гамата Axion 990 Terra Trac (445 к.с.), който заедно с по-малкия Axion 930 (355 к.с.), е първият полуверижен трактор на пазара с напълно окачена система от вериги.

Но за сметка на опразнения събитиен календар, излязоха резултатите за броя на

новите регистрации на трактори във Великобритания

за първото тримесечие. Въпреки потенциала някои доставки да бъдат забавени, AEA смята, че тазгодишните данни следват типичния сезонен модел.

1 763 нови трактори, регистрирани през март 2020 г., са само с 4,2% по-малко от същия месец през 2019 г. Това голямо увеличение спрямо предходните месеци /477 (-31.1%) през януари и 575 (+ 11.0%) през февруари/ също е в реда на нещата, тъй като обикновено март е най-пиковият месец.

2 815 (над 50 к.с.) регистрации във Великобритания за първите три месеца на тази година са със 7,7% по-малко от началото на 2019 г.

От друга страна, настъпи момент, в който компаниите масово започват да пускат промоционални цени за продукти и услуги. Или включват бонуси за нови поръчки. А това би било доста изгодно за тези, които имат възможност да инвестират. Изобщо в момента пазарът е доста гъвкав, за да се нагоди към ситуацията и да оцелее.

А междувременно ние очакваме традиционната статистика на КТИ към МЗХГ за новите регистрирани машини у нас за първото тримесечие. Как се е отразила ситуацията на пазара у нас и има ли драстични разлики в числата? Следим темата с интерес и очакваме официалните данни.