Все повече компании за търговия на дребно в ЕС поемат ангажименти по проекта Better Chicken Commitment, т.е. изкупуват месо от птици, които са отглеждани при максимално хуманни условия, съобщава Poultry World. Също така птицевъдите трябва да се насочат към бавнорастящи породи.
Вече над 100 фирми са подписали условията на Better Chicken Commitment. Сред тях вече е голямата френска верига суперамаркети Carrefour France, както и компаниите Danone, Elior, Unilever и KFC.
От Carrefour France заявяват, че си сътрудничат с фермерите за подобряване на условията на отглеждане, транспорт и клане на птиците. Сред промените, които проектът изисква, са:
- отглеждане на птиците без антибиотици;
- отглеждане на питицие без ГМО;
- външен одит на инкубатори, птицеферми и кланици.
По-високите стандарти за благосъстояние ще намерят място в новото етикетиране на продукцията.
Тези основни изменения са първите крачки за достигане на условията, определени в задълженията за подобряване на качеството на пилешкото месо. Затова искаме да постигнем пълно съответствие до края на 2026 г. , за да могат нашите европейски партньори също да изпитат тази система, отбелязват от Carrefour France.