Приходите на френската фирма Exel Industries паднаха с около 10% през първото тримесечие на финансовата 2019-2020 година (от октомври до декември 2019 г.) до 119,4 милиона евро.

Падането със 75% на бизнеса с индустриално пръскане имаше най-силно влияние върху резултатите, но продажбите на селскостопански пръскачки (Exel Industries притежава основните марки на Agrifac, Berthoud и Hardi) също бяха намалени с малко над 1,0% до 56 милиона евро.

„Преструктурирането на земеделския бизнес за пръскане започна“, заяви изпълнителният директор на Exel Industries Group Ив Белего. „Входящите поръчки остават бавни, в контекста на промяната на регулациите за използването на фитосанитарни продукти в Западна Европа, проектозакона за отваряне на пазара на земеделска земя в Украйна и силната суша в Австралия. Независимо от това, по-добрите тенденции в ценообразуването на селскостопанските стоки и облекчаването на търговското напрежение между САЩ и Китай трябва да ни позволят да стабилизираме данните си за продажби на равнището от предходната фискална година.“

Все още засегнато от кризата в европейската захарна промишленост, бизнесът за събиране на захарно цвекло на компанията спадна с очакваните 10,8% до 15 милиона евро. „Нашите прогнози за фискалната 2019-2020 година остават консервативни, но последиците от плана ни за намаляване на разходите, обявеният дефицит в производството и по-високите цени на захарта трябва да бъдат благоприятни фактори“, добави Белего. „Очакваме 2019-2020 г. да остане стабилна и предприетите стъпки за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на нашите маржове трябва да ни позволят да подобрим рентабилността.“

Exel Industries регистрира общ приход от 776,7 милиона евро през финансовата 2018-2019 година. Около 62% от това е реализирано в Европа, където компанията има 40 фабрики и търговски обекти.