През 2020 г. Европейската комисия ще отпусне 200,9 млн. евро за насърчаване производството на селскостопански и хранителни продукти, в Европейския съюз.

Тази политика на ЕС е насочена към подпомагане на производителите да се възползват от световния пазар на агростоки, да повиши осведомеността за качеството на продуктите и да намери решения на пазарните проблеми, се казва в уебсайта на Европейската комисия /ЕК/.

„Репутацията на Европа по отношение на селскостопанските стоки е несравнима. Неслучайно ЕС е най-големият износител на селскостопански продукти в света.

Нашата политика за популяризиране с непрекъснато нарастващ бюджет помага на производителите от ЕС да правят продуктите си известни както в ЕС, така и в чужбина. Помага и да се преодолеят трудностите на пазара чрез повишаване на осведомеността за техните продукти “, заяви комисарят по земеделието и развитието на селските райони Фил Hoган.

Така през 2020 г. повече от половината от бюджета на програмата (118 млн. евро) ще бъде използвана за популяризиране на селскостопански и хранителни продукти на пазари извън ЕС, като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ.

На първо място, става дума за промоцията на млечни продукти, зехтин и вино.

Всички заинтересовани производители на съюза могат да кандидатстват за участие в програмата.

Очаква се програмата да увеличи конкурентоспособността, авторитета и потреблението на стоки от ЕС, както и да увеличи техния пазарен дял в тези целеви страни , отбелязват експертите от Европейската комисия.

Освен това ще се обърне внимание на насърчаването на здравословна балансирана диета и увеличаване консумацията на пресни плодове и зеленчуци.