Изследване на световния млечен пазар показва, че основният вносител на сухо, пълномаслено и кондензирано мляко си остава Китай. Страната увеличава и вноса на други видове млечни продукти и показва равномерен растеж както на сухо, така и на кондензирано мляко. В двата случая то съставлява около 30% - над 600 хил т. С такива обеми азиатската страна уверено държи първото място сред потребителите.
Също така Китай увеличава и вноса на сирене, който достига 60 хил. т (+ 5%). Но обемите на млечни мазнини са намалели с 28%.
Търговските войни променят и рейтинга на страните износителки за Китай, в който Украйна заема седмо място, като увеличава млечния си експорт с 24% - до 15,7 хил. т.
Тази година Русия се превръща в основния вносител на масло, като увеличавайки покупките с 53% (до 55 хил. т), и втория вносител на сирене след Япония.
Търсенето на масло в САЩ е високо дори при нарастващия внос – плюс 44% . ЕС все пак е намалил със 7% своя пазарен дял на масло в САЩ.
Глобалното търсене на сухо обезмаслено мляко продължава да расте, особено в такива страни от Югоизточна Азия като Филипините,
Индонезия, Малайзия и Тайланд.
Нова Зеландия и САЩ, - най-големите световни производители на млечни продукти в света, едновременно с това са и световни вносители съответно на лактоза и казеин.