Топлинният стрес уврежда защитните чревни бариери на млечните крави, доказаха за първи път учени

14 май 2019
Животновъдство
Крава в камера със симулиран топлинен стрес Снимка: FBN/Hantzschel

Топлинният стрес нарушава защитната естествена бариера на червата при млечните крави и увеличава риска от заболяване при тях, доказаха на първи път германски учени от Института "Лайбниц", съобщава Top agrar.

Изследователите от Института по биология на селскостопанските животни (FBN) "Лайбниц" установяват, че увредената защитна бариера не може да отблъсква бактерии и други патогени. Вследствие на това те се размножават и проникват по-дълбоко в чревните пластове, подозират учените. Те се опасяват, че патогените под формата на имигрантски имунни клетки предизвикват имунен отговор.

В един експеримент крави Холщайн са били изложени на високи температури на околната среда, като е симулиран многодневен топлинен период. Успоредно с това учените изследват и група животни без топлинен стрес. Животните в контролната група получават същото количество фураж като кравите със симулиран топлинен стрес.

Учените откриват в слоя на съединителната тъкан на тънките черва на кравите, подложени на топлина, неопределими клетки и клетъчни клъстъри.

Според д-р Елке Албрехт това може да е резултат от нарушена чревна бариера. Оценката на данните показа, че тези имиграционни клетки са имунни клетки. Така че е ясно, че увеличаващият се топлинен стрес води до здравни последици в червата при млечните крави. Тези последствия нямат нищо общо с намаления прием на храна при високи температури.

Глобалното затопляне е съответно предизвикателство за приблизително 4,1 млн. млечни крави в Германия. Поради изменението на климата е важно да се изяснят основните физиологични механизми на топлинния стрес.

Още от Животновъдство

Базираната в Холандия компания Royal de Heus откри център за практически изследвания в свиневъдството, съобщава Global meat news. Основна цел на новия изследователски център е разработването на на

В Централното управление на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) се проведе работна среща с ръководителите на изпитвателни лаборатории към областните дирекции по безопасност на

За основните ѝ бизнес направления разказва нейният гл. изп. директор Конър Райън Почти всеки фермер в Ирландия членува в кооперация. Съвсем малко млечни животновъди продават самостоятелно

Представители на свиневъдния сектор в България и експерти от Българската агенция по безопаснот на храните (БАБХ) обсъдиха последните изменения на Решение на Европейската комисия (ЕК) 2014/709 за

Въпреки че вирусът на африканската чума по свинете (АЧС) беше открит във Виетнам само преди 2 месеца, смъртоносното на бранша заболяване вече се разпространи в повечето провинции.

Последни новини

Със заповед на министъра на земеделието, храните и горите Десислава Танева, от днес се забранява уловът на бели пясъчни миди от видовете Donax trunculus и Chamelea gallina в българската акватория на

Ново предприятие за преработка на плодове и зеленчуци започва да се изгражда край пловдивското село Калековец. В него ще бъдат вложени 14 млн. евро от компания, чийто собственик е чужденец,

Трябва ли да се отстраняват? Определянето на пола на подрастващите пилета обикновено е проблем за неопитните птицевъди. През втората половина на първия месец пилетата вече може да се различават по

Днес, 22 май отбелязваме Международния ден на биологичното разнообразие. Тази година честването е под мотото „Нашето биологично разнообразие, нашата храна, нашата здраве“.

Сутринта ще е предимно слънчево. Още към обяд над Западна, а до края на деня и над останалата част от страната ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места ще превали и прегърми.

Коментари

Отговор:Пожълтяването на листата на розата е тъжна гледка, независимо дали я отглеждате в саксия или в градината. Причините може да са много, но ще трябва сами да разнищите загадката предвид краткото...

Италианската дизайнерка Луиза Бекария, която изработи сватбената рокля за Габриела Уиндзор, разказа за процеса по създаване на тоалета по поръчка. Нейно дело, освен тази за ритуала в катедралата "Сейнт Джордж", е и роклята за вечерната част от празненството. Дни преди сватбата италианката признава пред Glamour, че е било трудно да са сигурни,

Застрахователната компания "Бул инс" ще преразгледа решението, с което е отказала да изплати обезщетения на близките на загинали в катастрофата край Своге от миналата година. Най-вероятно ще се вземе решение да бъдат изплатени по минималните по закон от 50 хил. лв. на загинал, въпреки че от дружеството считат това за неправомерно, съобщи "Капитал".

В приключилия световноизвестен сериал "Игра на тронове" женските героини бяха хвалени за силния им характер, но те все пак бяха засенчени от мъжките екранни образи, които са обсебили три четвърти от репликите в поредицата, предава Ройтерс. Агенцията цитира изследване на германската компания за анализ на данни Сиритай.